Молитва к икона иоаким и анна

Религиозное чтение: молитва к икона иоаким и анна в помощь нашим читателям.

Иоаким и Анна — житие, храм, молитва

Пророчества о появлении Спасителя являются очень древними. Исполнялись они не сразу, многие века люди ждали. Возможно, праведные Иоаким и Анна не знали, что их дочь станет матерью Иисуса Христа. Но наверняка они могли сказать, что ее рождение — чудо Божие.

Зачатие Девы Марии

Большинство сведений о святых можно найти в апокрифах — древние памятники письменности, которые, однако, не входят в общецерковный канон. Согласно протоевангелию от Иакова Иоаким и Анна вели достойную жизнь, но Господь не дал им детей. Это служило поводом к укорам окружающим, т.к. считалось, что детей не имеют только люди грешные. Пара очень огорчалась, отсутствие наследников было единственным, чего им не хватало в жизни. Они просили Господа дать им потомство.

И вот однажды на молитве Иоакиму и Анне явился ангел, возвестил, что молитвы их услышаны, Анна вскоре родит.

Пример святых Иоакима и Анны показывает всю важность того, какую душевную чистоту должны иметь родители, чтобы передать ее своим детям. Ведь не случайно именно эта пара была выбрана в качестве родителей пресвятой Богородицы. Почему же так долго Господь оставлял их бездетными? Чтобы показать Свою силу, способную победить человеческую немощь и все законы природы.

Терпение бездетности тоже должно быть образцом для современных супругов, которым по разным причинам не дается потомство. Праведные Иоаким и Анна не впадали в уныние, не обращались к колдунам, не бежали приносить жертвы идолам — они еще усердней молились, постились и просили Господа о даровании детей. И получив такое обещание от Ангела, родители приняли решение отдать единственное свое утешение на служение Господу.

Иконография Иоакима и Анны

Можно встретить как отдельные, так и совместные изображения Иоакима и его жены. Иконы, где пара изображена вместе, обычно являются иллюстрациями из их жития, показывая одни из моментов, описанных в апокрифах.

  • Встреча супругов после того, как им была возвещена радостная новость. Иоаким и Анна на иконе находятся в центре композиции. Они обнимают друг друга, не в силах сдержать радости. Вокруг находятся сцены предшествующих и последующих событий: встреча с ангелом, рождение Марии, введение ее в храм и т.д. Супруги изображены довольно молодыми, хотя согласно источникам, прожили к тому времени в браке 50 лет.
  • Святая пара вместе, между ними — юная Мария. Она либо на руках у матери, либо как бы парит в воздухе, держась за руки обоих родителей. Это показывает особую роль Марии, которая отличалась от всех других людей духовной чистотой.
  • Существует икона, где св. Анна изображена беременной, муж ее стоит рядом, указывая на чрево. Оба в ожидании благословенного подарка — дочери, которая удостоится особенной судьбы.

Молиться можно перед любым образом, который настраивает на общение с Богом. Особо почитаемый находится в Зачатьевском монастыре г. Москвы, где регулярно проходят молебны для тех, кто не имеет детей.

Церкви во имя Иоакима и Анны

В России в честь святых закладываются храмы, один находится в Ростове-на-Дону. Началось строительство по инициативе прихожан, был выделен участок, где сегодня есть игровая площадка, воскресная школа, небольшое здание временного храма (деревянное). Ведется строительство каменного храма Иоакима и Анны. Основным направлением работы приходы является воспитание христианских ценностей у детей и молодежи.

В Иерусалиме стоял дом, где жила святая пара, на этом месте был возведен храм, он не единственный на Святой Земле. Почитание праведников имеет в христианстве очень древнюю традицию, в России оно утвердилось с 12 в. Во имя праведной Анны называли многих девочек, в Европе она почиталась как целительница от тяжелых болезней.

О чем молятся Иоакиму и Анне

Чаще всего Иоакиму и Анне люди обращают свои просьбы о даровании детей. Это тяжелое испытание веры для многих, ведь сегодняшние люди не привыкли терпеливо ждать, надеяться на Бога. Но святые отцы советуют терпеть, молиться, если действительно имеется желание воспитать ребенка. Со временем у большинства проблема разрешается, происходит зачатие и рождение долгожданного малыша.

Как же правильно просить? Можно на протяжении нескольких дней прочитывать акафист Иоакиму и Анне. При желании берется благословение, хотя это необязательно, на молитву разрешение не нужно, Бог благословляет всех обращаться к Нему. Существуют также более короткие молитвы, созданные в Православной церкви для чтения в праздничные дни этих святых. Но читать дома их можно когда угодно, хоть каждый день.

  • Сорок мучеников Севастийских
  • Святой Макарий Великий — читайте здесь
  • Агапит Печерский — https://bogolub.info/agapit-pecherskij-xram-molitva-ikony-biografiya/

Просьбы не должны быть слишком долинными — иначе получается уже требование, а это в православной традиции недопустимо. Прочитали ежедневное правило, в конце обратились к святым с просьбой — этого достаточно. Обязательно во время подобных прошений соблюдать воздержанность в обращении с близкими, можно возложить на себя пост (вот на это надо благословиться), прийти на исповедь и причастие.

Молитва святым праведным Иоакиму и Анне

О, приснославнии Христовы праведницы, святии Богоотцы Иоакиме и Анно, предстоящии небесному Престолу Великаго Царя и велие дерзновение к Нему имущии, яко от Преблагословенныя Дщери вашея, Пречистыя Богородицы и Приснодевы Марии, воплотитися изволившему, к вам, яко многомощным предстателем и усердным о нас молитвенникам, прибегаем мы, грешнии и недостойнии. Молите благость Его, яко да отвратит от нас гнев Свой, по делом нашим праведно на ны движимый, и да безчисленныя прегрешения наша презрев, обратит нас на путь покаяния и на стезе заповедей Своих да утвердит нас. Таже молитвами вашими в мире живот наш сохраните и во всех благих благое поспешение испросите, вся яже к животу и благочестию потребная нам от Бога дарующе, от всяких напастей и бед и напрасныя смерти предстательством вашим нас избавляюще, и от всех враг видимых и невидимых защищающе, яко да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте, и тако в мире временное сие житие прешедше, в вечный достигнем покой, идеже вашим святым умолением да сподобимся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего, Емуже со Отцем и Пресвятым Духом подобает всякая слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.

Согласно церковному преданию, Иоакиму и Анне было за 70, когда они зачали ребенка. Святая Анна скончалась в Иерусалиме еще до того.

С предстоящими святыми — праведные родители Св. Марии, Иоаким и Анна . Чудеса Иерусалимской иконы Божией Матери.

Иоаким и Анна. Савва Сторожевский — читайте здесь.

Иоаким и Анна — житие, храм,… Иоасаф белгородский — мощи

Согласно церковному преданию, Иоакиму и Анне было за 70, когда они зачали ребенка. Святая Анна скончалась в Иерусалиме еще до того.

С предстоящими святыми — праведные родители Св. Марии, Иоаким и Анна . Чудеса Иерусалимской иконы Божией Матери.

Иоаким и Анна. Савва Сторожевский — читайте здесь.

Иоаким и Анна — житие, храм,… Иоасаф белгородский — мощи

Оставить комментарий Cancel Reply

Похожие статьи

Согласно церковному преданию, Иоакиму и Анне было за 70, когда они зачали ребенка. Святая Анна скончалась в Иерусалиме еще до того.

С предстоящими святыми — праведные родители Св. Марии, Иоаким и Анна . Чудеса Иерусалимской иконы Божией Матери.

@2017 Боголюб – первый интернет-журнал о христианстве. Бог любит нас.

Православный Церковный календарь

Календарь на год ►

О календаре

Богослужения

Библейские чтения

Календарь

Дни особого поминовения усопших 2017

Дни поминовения новопреставленных

Подписка

Праведные Иоаки ́ м и Анна

Дни памяти:

22 декабря – Зачатие Пресвятой Богородицы

Жития праведных Богоотец Иоакима и Анны

Свя­той пра­вед­ный Иоаким, сын Вар­па­фи­ра, был по­том­ком ца­ря Да­ви­да, ко­то­ро­му Бог обе­щал, что от се­ме­ни его ро­дит­ся Cпа­си­тель ми­ра. Пра­вед­ная Ан­на бы­ла до­че­рью Мат­фа­на и по от­цу бы­ла из ко­ле­на Ле­ви­и­на, а по ма­те­ри – из ко­ле­на Иуди­на. Су­пру­ги жи­ли в На­за­ре­те Га­ли­лей­ском. Они не име­ли де­тей до глу­бо­кой ста­ро­сти и всю жизнь скор­бе­ли об этом. Им при­хо­ди­лось пе­ре­но­сить пре­зре­ние и на­смеш­ки, так как в то вре­мя бе­с­ча­дие счи­та­лось по­зо­ром. Но они ни­ко­гда не роп­та­ли и толь­ко го­ря­чо мо­ли­лись Бо­гу, сми­рен­но упо­вая на Его Во­лю. Од­на­жды во вре­мя боль­шо­го празд­ни­ка да­ры, ко­то­рые взял пра­вед­ный Иоаким в Иеру­са­лим для при­не­се­ния их Бо­гу, не бы­ли при­ня­ты свя­щен­ни­ком Ру­ви­мом, ко­то­рый счи­тал, что без­дет­ный муж недо­сто­ин при­но­сить жерт­ву Бо­гу. Это очень опе­ча­ли­ло стар­ца, и он, счи­тая се­бя са­мым греш­ным из лю­дей, ре­шил не воз­вра­щать­ся до­мой, а по­се­лить­ся в оди­но­че­стве в пу­стын­ном ме­сте. Его пра­вед­ная су­пру­га Ан­на, узнав, ка­ко­му уни­же­нию под­верг­ся ее муж, ста­ла в по­сте и мо­лит­ве скорб­но про­сить Бо­га о да­ро­ва­нии ей ре­бен­ка. В пу­стын­ном уеди­не­нии и пост­ни­че­стве о том же про­сил Бо­га и пра­вед­ный Иоаким. И мо­лит­ва свя­тых су­пру­гов бы­ла услы­ша­на: им обо­им Ан­гел воз­ве­стил о том, что ро­дит­ся у них Дочь, ко­то­рую бла­го­сло­вит весь род че­ло­ве­че­ский. По по­ве­ле­нию Небес­но­го Вест­ни­ка пра­вед­ные Иоаким и Ан­на встре­ти­лись в Иеру­са­ли­ме, где по обе­то­ва­нию Бо­жию у них и ро­ди­лась Дочь, на­ре­чен­ная Ма­ри­ей.

Свя­той Иоаким пре­ста­вил­ся через несколь­ко лет по вве­де­нии во храм Бла­го­сло­вен­ной сво­ей До­че­ри, в 80-лет­нем воз­расте. Свя­тая Ан­на скон­ча­лась 70-ти лет, через два го­да по­сле него, про­ве­дя их при хра­ме ря­дом с До­че­рью.

Тропарь святых праведных Богоотец Иоакима и Анны

Праведных Твоих, Господи, память празднующе,/ теми молим Тя:// спаси души наша.

Тропарь праведной Анны

Жизнь рождшую во чреве носила еси, Чистую Богоматерь,/ богомудрая Анно./ Темже к приятию Небесному, идеже веселящихся жилище,/ в славе радующися, ныне преставилася еси,/ чтущим тя любовию/ прегрешений просящи очищение,// присноблаженная.

Тропарь Зачатия праведной Анны

Днесь безчадия узы разрешаются,/ Иоакима бо и Анну услышав, Бог/ паче надежды родити тем яве обещавает Богоотроковицу,/ из Неяже Сам родися Неописанный, Человек быв,/ Ангелом повелев вопити Ей:/ радуйся, Благодатная,// Господь с Тобою.

Кондак святых праведных Богоотец Иоакима и Анны

Радуется ныне Анна,/ неплодства разрешившися соуз,/ и питает Пречистую,/ созывающи вся воспети/ Даровавшаго от чрева ея человеком// едину Матерь и Неискусомужную.

Кондак праведной Анны

Прародителей Христовых память празднуем,/ тех верно просяще помощи,/ избавитися всем от всякия скорби, зовущим:// Бог наш с нами, сих прославлей, якоже благоволи.

Кондак Зачатия праведной Анны

Празднует днесь вселенная/ Аннино зачатие,/ бывшее от Бога,/ ибо та породи// паче слова Слово Рождшую.

Молитва святым праведным Иоакиму и Анне

О, приснославнии Христовы праведницы, святии Богоотцы Иоакиме и Анно, предстоящии небесному Престолу Великаго Царя и велие дерзновение к Нему имущии, яко от Преблагословенныя Дщери вашея, Пречистыя Богородицы и Приснодевы Марии, воплотитися изволившему, к вам, яко многомощным предстателем и усердным о нас молитвенникам, прибегаем мы, грешнии и недостойнии. Молите благость Его, яко да отвратит от нас гнев Свой, по делом нашим праведно на ны движимый, и да безчисленныя прегрешения наша презрев, обратит нас на путь покаяния и на стезе заповедей Своих да утвердит нас. Таже молитвами вашими в мире живот наш сохраните и во всех благих благое поспешение испросите, вся яже к животу и благочестию потребная нам от Бога дарующе, от всяких напастей и бед и напрасныя смерти предстательством вашим нас избавляюще, и от всех враг видимых и невидимых защищающе, яко да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте, и тако в мире временное сие житие прешедше, в вечный достигнем покой, идеже вашим святым умолением да сподобимся Небеснаго Царствия Христа Бога нашего, Емуже со Отцем и Пресвятым Духом подобает всякая слава, честь и поклонение во веки веков. Аминь.

Каноны и Акафисты

Акафист святым праведным богоотцам Иоакиму и Анне

Избра́ннии от челове́ческаго ро́да прароди́телие Христо́вы, ро́ждшии Преблагослове́нную Богоотрокови́цу, из Нея́же по пло́ти Сын Бо́жий роди́ся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Я́ко иму́щии дерзнове́ние ве́лие ко Христу́ Бо́гу и вы́ну предстоя́щии Престо́лу Его́ небе́сному, Тому́ приле́жно моли́теся от бед нам избавитися, да вы́ну зове́м вам:

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

А́нгел предста́тель по́слан бысть к вам от Бо́га, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, егда́ о безпло́дии свое́м ов у́бо в пусты́ни, о́ва же в саду́ свое́м се́товасте, к Бо́гу моли́тву вознося́ще; и та́ко благове́стие ра́достное принесе́ безпло́тный, я́ко роди́ти и́мате Дщерь Преблагослове́нную, о Нейже возблагослови́тся весь род челове́ческий, с ни́мже и мы вам ра́достное прино́сим хвале́ние:

Ра́дуйтеся, ко́рене Дави́дова святопроцве́тшия ро́зги виногра́да живо́тнаго; ра́дуйтеся, ро́ждшии Дщерь, от всех родо́в Преблагослове́нную.

Ра́дуйтеся, вопло́щшагося Сы́на Бо́жия прароди́телие всечестни́и; ра́дуйтеся, та́инства, от ве́ка утае́ннаго, прояви́телие всеизря́днии.

Ра́дуйтеся, уте́хи Изра́илевы ближа́йшии по пло́ти сро́дницы; ра́дуйтеся, обетова́ннаго ми́ру Спаси́теля единокро́внии ю́жицы.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Ви́дев себе́ святы́й Иоаки́м, во хра́ме Иерусали́мстем безпло́дия ра́ди от архиере́я уничиже́нна, зело́ опеча́лися, и в го́рести души́ своея́ в пусты́ню к свои́м стадо́м удали́ся, и та́мо со мно́гими слеза́ми те́пле ко Го́споду моля́шеся, да сподо́бит его́ отце́м своему́ ча́ду нарещи́ся, и та́ко к моли́тве же пост прилага́ше, и в сокруше́нии се́рдца Вседержи́телю Бо́гу взыва́ше: Аллилу́иа.

Си́лу го́рести му́жа своего́ свята́я А́нна уве́девши, в дому́ свое́м седя́щи, го́рце пла́кася и моля́шеся ко Го́споду, да поноше́ние безпло́дия от нея́ оты́мет. Мы же, толи́кое терпе́ние пра́ведных помина́юще, воззове́м:

Ра́дуйтеся, богоизбра́нная дво́ице, Еди́ному от Тро́ицы Ма́терь по пло́ти породи́вшая; ра́дуйтеся, Зижди́телю ва́шему Роди́тельницу непоро́чную произве́дшии.

Ра́дуйтеся, супру́зи благослове́ннии, Преблагослове́нную в жена́х Дщерь воспита́вшии; ра́дуйтеся, в безпло́дии ва́шем от Го́спода услы́шаннии.

Ра́дуйтеся, я́ко сле́зныя моли́твы ва́ша пронико́ша не́бо и во у́шию Бо́га Изра́илева достиго́ша; ра́дуйтеся, я́ко поноше́ние ва́ше вре́менное во сла́ву ве́чную на небеси́ и на земли́ измени́ся.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Си́лою Бо́жиею преиспо́лнен, яви́ся А́нгел Госпо́день свято́му Иоаки́му в пусты́ни и рече́ ему́: «Услы́ша Бог моли́тву твою́ и изво́ли да́ти тебе́ благода́ть Свою́, се бо жена́ твоя́ А́нна зачне́т и породи́т тебе́ Дщерь, о Нейже всему́ ми́ру бу́дет ра́дость». Сия́ рек безпло́тный, повеле́ ему́ ко хра́му Иерусали́мскому па́ки отыдти́, иде́же он супру́гу свою́ моля́щуся обря́щет, с не́юже вку́пе да воспое́т та́мо хвале́бную песнь Бо́гу Изра́илеву: Аллилу́иа.

Иму́щи скорбь ве́лию в се́рдце свое́м А́нна свята́я и в вертогра́д до́ма своего́ вше́дши, ви́де гнездо́ пти́чье на дре́ве сооруже́но, птенцы́ ма́лыя в нем лежа́щия, а́бие моле́ния к моле́ниям прилага́ти потща́ся, да сподо́бит ю Госпо́дь ма́терь ча́ду быти. И се яви́ся ей а́нгел Госпо́день, глаго́ля: «Услы́шана есть моли́тва твоя́ и воздыха́ния твоя́ проидо́ша о́блаки, сле́зы же твоя́ пред Бо́га внидо́ша: се зачне́ши и роди́ши Дщерь Преблагослове́нную, о Нейже возблагословя́тся вся коле́на земна́я, и То́ю да́стся спасе́ние всему́ ми́ру, нарече́тся же и́мя Ей Мари́я». Таково́е а́нгельское всера́достное благове́щение помина́юще, воспои́м Богоотце́м такова́я:

Ра́дуйтеся, супру́зи пра́веднии, от Бо́га свы́ше предызбра́ннии; ра́дуйтеся, во всех за́поведех Госпо́дних без поро́ка ходи́вшии.

Ра́дуйтеся, в ско́рби ва́шей вре́менней утеше́ние ве́чное получи́вшии; ра́дуйтеся, па́че ча́яния ва́шего десни́цею Бо́жиею превознесе́ннии.

Ра́дуйтеся, я́ко во смире́нии ва́шем и ско́рби помяну́ вы Госпо́дь; ра́дуйтеся, я́ко сподо́бистеся прароди́телие Сы́ну Бо́жию быти.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Бу́рею сомне́ния Иоаки́м пра́ведный содержи́мь и о благове́стии ему́ а́нгела недоумева́я, а́бие во град Иерусали́м оты́де, иде́же пред враты́ хра́ма святу́ю А́нну обре́те, Го́спода вельми́ славосло́вящую и ра́дость а́нгельскаго явле́ния и о ча́де прорече́ния ему́ возвеща́ющу, те́мже и о свое́м виде́нии супру́жнице благовести́в, вку́пе с не́ю возопи́ ко Го́споду: Аллилу́иа.

Слы́шавше сро́дницы и зна́емии о пресла́вном святы́я А́нны зача́тии, Бо́га Изра́илева сла́вляху, А́нна же богому́драя плод чре́ва своего́ на служе́ние Бо́гу обрече́, те́плое благодаре́ние Го́сподеви возноша́ше; мы же све́тло всесла́вное зача́тие Богоотрокови́цы Мари́и воспева́юще, Той святы́м роди́телем глаго́лем си́це:

Ра́дуйтеся, ра́достнии нам гряду́щаго в мир Искупи́теля провозве́стницы; ра́дуйтеся, при́сно помина́емии ча́емаго Спаси́теля пра́отцы.

Ра́дуйтеся, чрез Дщерь ва́шу благослове́нную Сло́ву Бо́жию плоть взаимода́вшии; ра́дуйтеся, Бо́га воплоще́нна Вну́ка себе́ нарица́ющии.

Ра́дуйтеся, ве́лией благоче́стия та́йны досто́йнии служи́телие; ра́дуйтеся, Бо́жия к челове́ком снисхожде́ния всеизря́днии посре́дницы.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Богосве́тлую звезду́ я́вльшую Со́лнце Пра́вды Христа́ Бо́га, Пресвяту́ю Богоро́дицу, пло́тию роди́ти сподо́бистеся, и вожделе́нное и́мя Богооте́ц прия́сте, Иоаки́ме и А́нно всеблаже́ннии, о Ея́же рождестве́ святе́м не́бо и земля́ возра́довашася, и весь род челове́ческий освяти́ся, вопия́ ди́вному во святы́х Свои́х Бо́гу Изра́илеву: Аллилу́иа.

Ви́девше роди́телие от них ро́ждшуюся Богоотрокови́цу Мари́ю, Зижди́телеву же Ма́терь, я́ко киво́ту Бо́жию, благогове́йно Той послужи́ша; те́мже и нас, к вам моли́твенно припа́дающих, не отврати́тесь, глаго́лющих:

Ра́дуйтеся, в рождестве́ Богоотрокови́цы Мари́и све́тло возликова́вшии; ра́дуйтеся, виде́нием Богоотрокови́цы услажде́ннии.

Ра́дуйтеся, слы́шанием Ея́ умиле́ннии; ра́дуйтеся, по сих от архиере́я Бо́жия благослове́ннии и ублаже́ннии.

Ра́дуйтеся, А́гницу непоро́чную в дому́ свое́м до́бре упа́сшии; ра́дуйтеся, А́гнца и Па́стыря Ма́терь во Дщерь себе́ прие́мшии.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Пропове́дницы чуде́с Бо́жиих яви́стеся святи́и, егда́ обе́т свой Бо́гови соверши́сте и триле́тнюю Богоотрокови́цу Мари́ю в храм Бо́жий со сла́вою введо́сте, да обита́ет та́мо во свята́я святы́х, о сих у́бо ра́достно Бо́гу оте́ц ва́ших славосло́вия песнь воспева́ти потща́стеся: Аллилу́иа.

Возсия́ Богоотрокови́ца, я́ко луна́ по́лная, в честне́м Свое́м в храм Госпо́день вхожде́нии, Ея́же чистоте́ а́нгелы удивля́хуся, и архиере́й Бо́жий Заха́рия прие́м Ю от рук ва́ших, святи́и Иоаки́ме и А́нно, во вну́тренняя свята́я святы́х с че́стию введе́, я́ко вои́стину одушевле́нный Бо́жий киво́т, вас же по достоя́нию ублажи́ хвале́ньми таковы́ми:

Ра́дуйтеся, ра́дость всеми́рную ро́ду челове́ческому породи́вшии; ра́дуйтеся, Вино́вницу челове́ческаго обновле́ния воспита́вшии.

Ра́дуйтеся, в храм Госпо́день Киво́т одушевле́нный Бо́жий приве́дшии; ра́дуйтеся, Дщерь ва́шу Святу́ю во свята́я святы́х вмести́вшии.

Ра́дуйтеся, Бо́гу, воплоти́тися хотя́щему, сро́дницы явля́ющиися; ра́дуйтеся, а́нгелом собесе́дницы бы́вшии.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Жела́ние ду́ши твоея́ испо́лнив и обе́т твой Бо́гови возда́в, Иоаки́ме преблаже́нне, в ста́рости до́брей свя́то и пра́ведно жизнь земну́ю о Го́споде сконча́л еси́. Те́мже ны́не Тому́ и о нас сотвори́ моли́тву, да благу́ю, ми́рную и непосты́дную кончи́ну получи́ти сподо́бимся, зову́ще Ему́: Аллилу́иа.

Но́вое и богоуго́дное житие́ во вдовстве́ твое́м, А́нно свята́я, провожда́ла еси́, у хра́ма Бо́жия примета́ющися и Святе́й и Преблагослове́нней Дще́ри твое́й сослужа́щи, те́мже я́ко и́стинную и богоуго́дную вдови́цу, Христо́ву же праба́бу, тя восхваля́ем, вку́пе же и му́жа твоего́, Богоотца́ Иоаки́ма, усе́рдно че́ствуем и с любо́вию пе́сни таковы́я вам прино́сим:

Ра́дуйтеся, пра́ведницы, и́хже пра́вда, я́ко со́лнце, сия́ет во ве́ки; ра́дуйтеся, А́нгелом дру́зи, сожи́телие святы́м и при́снии Бо́гу.

Ра́дуйтеся, бли́жнии небе́снаго Престо́ла предстоя́телие; ра́дуйтеся, дерзнове́ние ве́лие ко Христу́ Бо́гу иму́щии.

Ра́дуйтеся, Це́ркве на небеси́ торжеству́ющия украше́ние; ра́дуйтеся, Це́ркве во́инствующия на земли́ до́брое заступле́ние.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Стра́нствие земно́е соверши́в, свята́я и пра́ведная А́нно, на рука́х Пребоже́ственныя твоея́ Дще́ри, Богоро́дицы Мари́и, сном сме́ртным почи́ла еси́ и к Бо́гу со упова́нием преста́вилася еси́, те́мже свято́е успе́ние твое́ сла́вяще, мо́лим тя, о, Богопрама́терь всечестна́я, да егда́ и мы сном сме́ртным усыпа́ти начне́м, умоли́ Спа́са Христа́ кро́тко ду́шу на́шу от те́ла отдели́ти и бесо́вския вла́сти ю изба́вити, спасе́ния же ве́чнаго нас удосто́ити, да зове́м Ему́ в ра́дости святы́х: Аллилу́иа.

Весь мир христиа́нский блажи́т вас по достоя́нию, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, и моли́твенно ва́ша честна́я имена́ прославля́ет, Це́рковь же Христо́ва све́тло па́мять ва́шу пра́зднует и пе́сни хвале́бныя вам прино́сит си́це:

Ра́дуйтеся, свети́льницы, мрак душ на́ших благода́тно озаря́ющии; ра́дуйтеся, от го́рних высо́т сла́вы ва́шея к земноро́дным ми́лостиво проница́ющии.

Ра́дуйтеся, Богоро́дице Мари́и сомоли́твенницы всегда́шнии; ра́дуйтеся, Христа́ Бо́га умилостиви́телие многомо́щнии.

Ра́дуйтеся, любо́вь и ве́ру к вам иму́щих от вся́ких бед спаса́ющии; ра́дуйтеся, моли́твенно на по́мощь вас призыва́ющих от напра́сныя и на́глыя сме́рти избавля́ющии.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Вси а́нгели Бо́жии и ли́цы святы́х Бо́жиих на небеси́ вас, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, целу́ют, ро́ди же челове́честии на земли́ моли́твенными пе́сньми вас похваля́ют и о предста́тельстве ва́шем благода́рно вопию́т Бо́гу: Аллилу́иа.

Вити́йства на́ша не довле́ют к досто́йной вам похвале́, святи́и прароди́телие Христо́вы; оба́че вы, ми́лостивы су́ще, и на́ша убо́гая хвале́ния не отврати́те, но бу́дите о нас те́плии предста́тели и моли́твенницы ко Го́споду, ва́шими святы́ми моли́твами ску́дость душ на́ших восполня́юще, да благода́рственне вам зове́м:

Ра́дуйтеся, ра́дости и сла́вы ве́чныя вожделе́ннии нам стяжа́телие; ра́дуйтеся, благ вре́менных и ве́чных усе́рднии нам пред Го́сподем хода́таи.

Ра́дуйтеся, от смертоно́сныя я́звы предста́тельством ва́шим ве́рныя сохраня́ющии; ра́дуйтеся, тлетво́рныя ве́тры моли́твами ва́шими разгоня́ющии.

Ра́дуйтеся, трясе́ние земли́ и бу́ри зе́льныя хода́тайством ва́шим установля́ющии и в тишину́ прелага́ющии; ра́дуйтеся, во вся́ких беда́х и злоключе́ниих на по́мощь к нам ускоря́ющии.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Спасе́ния душе́внаго жела́ющим и о сем усе́рдно подвиза́ющимся, помо́щницы блази́и, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, яви́стеся, ов у́бо и́ноком, о́ва же и́нокинем храни́тели имену́етеся, о́бщее моле́ние за всех ве́рных Бо́гу принося́ще, да вси благода́рственно зову́т просла́вльшему вас во вселе́нней, Царю́ сла́вы Христу́: Аллилу́иа.

Стено́ю моли́тв ва́ших небе́сных, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, сохраня́йте и огражда́йте нас от искуше́ний врага́ диа́вола, и́щущаго душе́вней поги́бели на́шей: ве́мы бо, ве́мы, я́ко мно́го мо́жет моли́тва ва́ша пред лице́м Христа́ Бо́га на́шего, ва́шего же по пло́ти Вну́ка. Его́же умоля́ти не преста́йте о всех, с любо́вию вас почита́ющих и вопию́щих:

Ра́дуйтеся, ма́слина благопло́дная, еле́й ми́лости Божией оби́льно нам источа́ющая; ра́дуйтеся, кипари́си дво́е благосенноли́ственнии, зной страсте́й на́ших в поко́й безстра́стия приводя́щии.

Ра́дуйтеся, виссо́не и багряни́це, из ни́хже Ски́ния Бо́жия селе́ния сооруди́ся; ра́дуйтеся, го́рлицы единосупру́жнии, Голуби́цу непоро́чную произве́дшии.

Ра́дуйтеся, со Дще́рию ва́шею, всех Цари́цею, вечно ца́рствующии; ра́дуйтеся, в Сио́не го́рнем в оби́тели Ея́ небе́сней све́тло торжеству́ющии.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Пе́ние на́ше хвале́бное ми́лостивно приими́те и щедро́т ва́ших моли́твенных нас не лиши́те, о, святи́и прароди́телие Христо́вы Иоаки́ме и А́нно, а́ще и недосто́йнии есмы, грехо́в ра́ди на́ших, ва́шего свята́го заступле́ния: оба́че я́ко бла́зи и всеще́дри су́ще, сие́ нам подади́те, и помози́те нам покая́нием очи́ститися от скве́рны грехо́вныя, да в чистоте́ серде́ц воспое́м Созда́телю на́шему хвале́бную песнь: Аллилу́иа.

Светопода́тельная два свети́льника, всеми́рную Свещу́ возже́гшии, позна́ем святы́х Богооте́ц Иоаки́ма и А́нну, о, бра́тие, и сия́нием тех небе́сныя сла́вы озаря́еми, воспои́м им такова́я:

Ра́дуйтеся, сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м воспита́ти удосто́ившиися; ра́дуйтеся, луча́ми благода́ти Бо́жия осия́нии.

Ра́дуйтеся, благоуха́ния духо́внаго преиспо́лненнии; ра́дуйтеся, фимиа́м моли́тв ва́ших о всем ми́ре христиа́нстем Бо́гу принося́щии.

Ра́дуйтеся, с Богоро́дицею Мари́ею и Предте́чею Иоа́нном у Престо́ла Христо́ва вы́ну предстоя́щии.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

Благода́ть Бо́жию и ми́лость нам пода́ти, проще́ние же грехо́в и исправле́ния жития́ ниспосла́ти проси́те нам у Го́спода, святи́и Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, и не преста́йте о нас пред лице́м Вседержи́теля Бо́га моля́ще, я́ко стяжа́вшии к Нему́ дерзнове́ние мно́гое. О сем усе́рдно к вам припа́дающе, я́ко при́сных предста́телей и засту́пников на́ших, про́сим и благоумиле́нно зове́м всех Творцу́: Аллилу́иа.

Пою́ще многомо́щное предста́тельство ва́ше к Бо́гу, Иоаки́ме и А́нно пра́веднии, велича́ем возвели́чившаго вас Христа́ Го́спода, воспева́ем и рожде́нную от вас Пренепоро́чную Его́ Ма́терь, вам же от усе́рдия на́шего сия́ достодо́лжныя похвалы́ прино́сим:

Ра́дуйтеся, от восто́ка и до за́пада препросла́вленнии; ра́дуйтеся, стра́жие боже́ственнии, неусы́пно бдя́щии в моли́твах к Бо́гу о всех ве́рных.

Ра́дуйтеся, по́мощь ва́шу благода́тную вся́цей душе́ христиа́нстей подаю́щии; ра́дуйтеся, во благи́х моле́ния и проше́ния благочести́вых исполня́ющии.

Ра́дуйтеся, душе́вных и теле́сных неду́гов преизря́днии и безме́зднии цели́тели; ра́дуйтеся, благ вре́менных и ве́чных всеусе́рднии и благоприя́тнии нам хода́таи.

Ра́дуйтеся, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно.

О, святи́и и пра́веднии Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно! Мо́лим вас со усе́рдием и любо́вию, к подно́жию ног ва́ших припа́дающе: умоли́те Го́спода Бо́га изба́вити нас от поги́бели ве́чныя, гре́шником угото́ванныя, да милосе́рдием Бо́га на́шего спаса́еми и ва́шими святы́ми моли́твами споспешеству́еми, благода́рственно воспои́м Ему́ а́нгельскую песнь: Аллилу́иа.

Этот кондак читается трижды, зате́м икос 1-й «А́нгел предста́тель …» и кондак 1-й «Избра́ннии от челове́ческаго ро́да …».

О, присносла́внии Христо́вы пра́ведницы, святи́и Богоотцы́ Иоаки́ме и А́нно, предстоя́щии небе́сному Престо́лу Вели́каго Царя́ и ве́лие дерзнове́ние к Нему́ иму́щии, я́ко от Преблагослове́нныя Дще́ри ва́шея, Пречи́стыя Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, воплоти́тися изво́лившему, к вам, я́ко многомо́щным предста́телем и усе́рдным о нас моли́твенникам, прибега́ем мы, гре́шнии и недосто́йнии. Моли́те бла́гость Его́, я́ко да отврати́т от нас гнев Свой, по дело́м на́шим пра́ведно на ны дви́жимый, и да безчи́сленныя прегреше́ния на́ша презре́в, обрати́т нас на путь покая́ния и на стезе́ за́поведей Свои́х да утверди́т нас. Та́же моли́твами ва́шими в ми́ре живо́т наш сохрани́те и во всех благи́х благо́е поспеше́ние испроси́те, вся я́же к животу́ и благоче́стию потре́бная нам от Бо́га да́рующе, от вся́ких напа́стей и бед и напра́сныя сме́рти предста́тельством ва́шим нас избавля́юще, и от всех враг ви́димых и неви́димых защища́юще, я́ко да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживем во вся́ком благоче́стии и чистоте́, и та́ко в ми́ре вре́менное сие́ житие́ преше́дше, в ве́чный дости́гнем поко́й, иде́же ва́шим святы́м умоле́нием да сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же со Отце́м и Пресвятым Ду́хом подоба́ет всякая сла́ва, честь и поклонение во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Канон успению святой праведной Анны, матери Пресвятой Богородицы

Ирмос: О тверзу уста моя и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

С огрешений прощение, и злых избавление, и жития исправление ныне ми испроси, твою светоносную память почитающему днесь, Анно всехвальная.

Ж ивот рождшую боголепно родила еси, темже к присножизненней жизни преставилася еси, наслаждающися радости неизглаголанныя и Света невечерняго, Анно Богозванная.

Б лагодать Божественная к радости престави, без семене юже роди Дщи сея Чистая, и предстоит со многим дерзновением, Господеви молящися спастися всем.

П раведно и преподобно поживши, всехвальная, к Праведному Господу ныне преставилася еси радоватися с праведными, иже от века, темже, сошедшеся, тя верою почитаем.

Богородичен: И з Тебе нам возсия Солнце праведное, и всю озари Богоразумием землю, и разори мглу неразумия, Чистая, Всенепорочная, и Всеблаженная.

Ирмос: Н е мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но Тобою, Отчею Ипостасною Мудростию, Христе, несть бо свят, паче Тебе, Человеколюбче.

З аченшую Содержащаго вся зачала еси и родила еси паче слова Христа рождшую, темже твое успение, Анно, почитаем.

С похвалами совершается славная память твоя, яко родила еси нам хвалений превысшую, Чистую Богоматерь, Анно Богоприятная.

Я коже солнце с луною, Анне совокупляяся, славный Иоаким, девства зарю раждает, Еяже ради Божества луча просия.

Г ору Божественную из чресл твоих родила еси и к горам мысленным и рая селением, Анно, преминула еси, Богоблаженная.

Богородичен: Т я Предстательницу твердую, Богородительнице, стяжахом, упование на Тя возложивше, спасаемся и, к Тебе бо прибегающе, ограждаемся.

Седален, глас 8

М атере Владыки и Творца мати была еси, Анно всехвальная, Того повеления присно хранящи, сего ради, умерши, к жизни безсмертней преставилася еси воистину и к Свету невечернему. Темже светоносную и святую твою память совершаем, духом просвещаеми всегда, и согласно вопием ти: моли Христа Бога грехов оставление даровати чтущим любовию святую память твою.

Ирмос: С едяй в Славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

И же в законе писаная, поучающися, совершила еси и Законодавца Матере мати была еси, темже тебе вся тварь по долгу ныне сотворяет твою радостно память.

Б лаженное чрево твое воистину, носившее Свет мира внутрь во чреве носившую, и сосца твоя красная, яко доившая доившую, Анно, Христа, Питателя нашего.

Я ко поживши непорочно, Юже непорочно родила еси, Богородицу Отроковицу, Слово Отчее породившую, и к Нему со славою вселилася еси, обожена честными воистину причастии.

Богородичен: Д евы чрево — стог, якоже на гумне, воистину явися, клас неделанен имущи, имже питается всякое естество, зовущее: Всесильне, слава, Христе, силе Твоей.

Ирмос: Н ечестивии не узрят славы Твоея, Христе, но мы Тя, Единородне, Отеческия Славы Сияние Божества, от нощи утренююще, воспеваем Тя, Человеколюбче.

Н ебо родила еси на земли воистину, рождшую Небесе Творца, днесь тя преставляюща к Небесным со славою, Анно преславная.

С невещественными чинми невещественным умом ликуеши радостно, исполняема сияния Богатодавца, но нас поминай, верою хвалящих тя.

О т корене Иессеева прозябшая яве, благоцветущий жезл, Чистую, израстила еси, славная, израстившую цвет неувядающий, Иисуса, Избавителя нашего.

Богородичен: К Тебе прибегаю единей державней, верных покрову, на Тя надежду возлагаю спасения моего, Пресвятая Владычице Богородице, не презри мене.

Ирмос: П ожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися ради милости от ребр Твоих истекшею Кровию.

Г оспода Иисуса Бога праотцы, Иоаким же и Анна, правдою украшени, по достоянию в песнех да восхвалятся днесь.

В сяческих похвал Анна превзыде, яко всякия похвалы превозшедшую родила есть, сего ради в лице праведных водворяется.

С ветоносия и светлости исполнена память твоя, сияния же в мире спасительная испущающи, целомудренная Анно, дарований всяческих исполни.

Р учку, манну Божественную вместившую, во чреве носила еси, Анно, и, с Нею ныне на Небесех живущи, о всех молишися, прехвальная.

Богородичен: О т Анны мирови родилася еси, Царице, всех Царя рождшая, и, девствующи по Рождестве, Херувим превышши, Пренепорочная.

Кондак, глас 2

П рародителей Христовых память празднуем, тех верно просяще помощи избавитися всем от всякия скорби, зовущим: Бог наш с нами, сих прославлей, якоже благоволи.

П ророчески снидемся вси достойно пети праматере Христовы блаженное преставление: днесь бо от временныя преставися жизни, на Небесех с радостию шествие творящи, радуется, яко сущи мати истинныя сущия Богородицы, и взывает верно: величит душа моя Господа, яко родих Сего Матерь на земли, Иже Сию прославлей, якоже благоволи.

Ирмос: С пасши во огни авраамския Твоя отроки и халдеи убив, яже Правда праведно уловляше, препетый Господи, Боже отец наших благословен еси.

Я ко жизни истинныя, Анно, Матерь рождши, к жизни истинней преставилася еси ко свету, взывающи: препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.

Я же Матери Избавителя мати сущи, Анно, от земли к Небеси, добродетельми украшена, востече, во хвалении зовущи: Боже отец наших, благословен еси.

К нескончаемей жизни, к пространней широте райския пищи, к невечернему свету отшла еси, Богоносице, зовущи: Боже отец наших, благословен еси.

И спещрена добродетельми, добротою Божественных дарований украшена, к Богу преложися, непрестанно зовущи: препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.

Богородичен: У крашена добротами добродетелей, краснаго паче сынов человеческих и родила еси Слово, Пренепорочная, красными лепотами украшающаго Тебе песнословящих.

Ирмос: О троки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

М ати единыя Богородицы, яже неплоды прежде, ныне же прамати Христова, якоже неплодства, сице и мертвости, совлекши одежду, во стране живущих вопиет: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Х ристос тебе двери Вышния отверзе, радостно тя прият, яко дверь родила еси, еюже Сам проиде и затворену яви по исхождении, Богомудрая достойнопетая Анно, темже тя почитаем, вернии, во веки.

С вято житие скончавши, Святыя Приснодевы мати была еси, Яже Пресвятое Слово породи, освящение и избавление нам подающа, Богомудрая и досточудная Анно, темже тя поем присно, вернии, во веки.

Богородичен: М ногими мя содержима бедами и бурею греховною бедствующаго, ко пристанищу невлаемому дыханий Духа, Богородительнице Владычице, ныне настави: пристанище бо еси христиан. Темже Тя поем во вся веки.

Ирмос: Е ва убо недугом преслушания клятву вселила есть; Ты же, Дево Богородице, прозябением чревоношения мирови Благословение процвела еси. Тем Тя вси величаем.

О т земли чрева твоего воистину родися земля святая, неделанен клас прозябши безсеменно, мирови Питателя и Господа, тебе к пищи неиждиваемой, Анно, премудро преставльшаго.

П амять твоя днесь нам возсия, солнца светлейши, сиянием богатых даров нас просвещающи, всечестная, и мрак страстей изымающи, юже совершающих сохрани.

Б ожественный нас Иоаким и Анна Богомудрая и всеславная, супруг честный и светоносный, созывают божественне веселитися сих праздником, егоже уясни Светодавец всех Господь.

Богородичен: М арие Госпоже всех, всякими мя порабощена согрешении ныне свободи: Сама бо Свободителя родила еси всех, работы нас избавльшаго греховныя, Божественным мановением.

Д остодолжно воспоем Богозванную Анну: Богородицу бо та Деву Марию рождши паче надежды, сродница по плоти Христа, Избавителя нашего, явися, сию боголепно приемшаго днесь в Вышних, о нас молящуюся и о умирении мира.

Случайный тест

Цитата дня

Церковь есть — отличное от «естественного» — общество «не от мира сего», и если по существу вникнуть в теперешний текст Литургии, она и сейчас остается «закрытым» собранием «одних верных», а не публичной службой, на которой всякий вошедший может «постоять»…

Оценка 4.5 проголосовавших: 149
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here