Молитва обрезанию господню

Религиозное чтение: молитва обрезанию господню в помощь нашим читателям.

Молитва обрезанию господню

На Престоле огнезрачнем/ в Вышних седяй со Отцем Безначальным и Божественным Твоим Духом,/ благоволил еси родитися на земли/ от Отроковицы Неискусомужныя, Твоея Матере, Иисусе,/ сего ради и обрезан был еси, яко Человек осмодневный./ Слава всеблагому Твоему совету,/ слава смотрению Твоему,// слава снизхождению Твоему, Едине Человеколюбче.

Всех Господь обрезание терпит/ и человеческая прегрешения, яко Благ, обрезует,/ дает спасение днесь миру./ Радуется же в Вышних и Создателев иерарх,// и светоносный, Божественный таинник Христов Василий.

*Проповедь за Литургией на праздник Обрезания Господня.О наречении имени Иисус. О молитве Иисусовой протоиерей Артемий Владимиров

*День Обрезания Господня. Законодавец первый подчиняется закону митрополит Вениамин (Федченков)

Реакции на запись

Реакции на запись

Реакции на запись

Реакции на запись

Реакции на запись

Реакции на запись

Реакции на запись

Реакции на запись

  • © 2007–2017 МирТесен
  • Реклама
  • Соглашение
  • Обратная связь
  • Пожаловаться на спам
  • Помощь

С вашего аккаунта зарегистрирована подозрительная активность. Для вашей безопасности, мы хотим удостовериться, что это действительно вы

Православный Церковный календарь

Календарь на год ►

О календаре

Богослужения

Библейские чтения

Календарь

Дни особого поминовения усопших 2017

Дни поминовения новопреставленных

Подписка

Обре ́ зание Господне

Празднование

Описание праздника

Праздник Обре́зания Господня празднуется 14 января

  • Слово в день праздника Обрезания Господня и памяти святителя Василия Великогопротоиерей Александр Шаргунов
  • Проповедь за Литургией на праздник Обрезания Господня.О наречении имени Иисус. О молитве Иисусовойпротоиерей Артемий Владимиров
  • День Обрезания Господня. Законодавец первый подчиняется законумитрополит Вениамин (Федченков)

«Обрезание Господне»

Обрезание в качестве обряда посвящения Божеству существовало у многих народов, в том числе и у египтян. В еврейском понимании кровь священна, так как «кровь есть душа», кровь, текущая из органа, дающего жизнь, означает посвящение Богу жизни, принятой как дар. У израильтян этот обряд стал знаменовать вступление в союз-завет Авраама и избранного народа с Богом и должен был напоминать народу о вытекающих из этого обязательствах.

Православная Церковь отмечает 14 января праздник Обрезания Господня. Во всех храмах в этот день пройдут праздничные богослужения.

Евангельское предание гласит, что на восьмой день после Рождения Иисус Христос, по ветхозаветному закону, прошел обряд обрезания. Обряд был установлен для всех младенцев мужского пола в знак завета Бога с праотцом Авраамом и его потомками.

При совершении этого обряда Божественному Младенцу было дано имя Иисус (Спаситель), произнесенное архангелом Гавриилом еще в день Благовещения Деве Марии.

По толкованию отцов Церкви, Бог-Сын принял обрезание, чтобы показать людям пример неукоснительного исполнения Божественных установлений и чтобы никто впоследствии не мог усомниться в том, что Он был истинным Человеком, а не носителем призрачной плоти, как учили некоторые еретики.

В Новом Завете обряд обрезания уступил место таинству Крещения, прообразом которого он и являлся.

Свидетельства о праздновании Обрезания Господня в Восточной Церкви восходят к IV веку.

Праздник Обрезания Господня продолжается один день и соединяется с празднованием памяти святого Василия Великого, архиепископа Кесарии Каппадокийской, отчего в народе он известен под именем Васильева дня.

ИЗ БОГОСЛУЖЕБНЫХ ПЕСНОПЕНИЙ

в современном русском переводе

Ты, Иисус, сидящий в небесах на огневидном престоле с Безначальным Отцом и Божественным Твоим Духом, благоволил родиться на земле от Девы, не познавшей мужа, Матери Твоей; поэтому и был обрезан, как человек, на восьмой день. Слава всемилостивой воле Твоей, слава промышлению Твоему, слава снисхождению Твоему, Единый Человеколюбец!

Кондак Обрезанию и Святителю, глас 3:

Господь всех (всего) терпит обрезание и, будучи Благодетелем, обрезывает человеческие прегрешения, дарует сегодня спасение миру; радуется же на Небесах и божественный таинник (греч. мист.) Христа Василий, светоносный иерарх [нашего] Создателя.

Проповедь твоя прошла по всей земле, принявшей твое слово, которым ты изложил достойные Бога истины веры (догматы), разъяснил природу всего существующего, улучшил (украсил) человеческие нравы. Ты, царственное священство, преподобный отец наш [Василий], моли Христа Бога даровать нам великую милость.

О, преподобный Василий! Открывающий небесные тайны, наделяющий всех людей неотъемлемым сокровищем и запечатлевающий его своим учением, – ты стал непоколебимым основанием Церкви.

Величание Обрезанию: Прославляем Тебя, Христос, Податель Жизни, и почитаем пречистой Твоей Плоти законное обрезание.

Прославляем тебя, Святитель, отец наш Василий, и почитаем святую твою память, ибо ты молишься за нас Христу – нашему Богу.

Богослужения

1 января: Обрезание Господне. святителя Василия Великого – 0,2 Мб

Тропарь Обрезанию

На Престоле огнезрачнем/ в Вышних седяй со Отцем Безначальным и Божественным Твоим Духом,/ благоволил еси родитися на земли/ от Отроковицы Неискусомужныя, Твоея Матере, Иисусе,/ сего ради и обрезан был еси, яко Человек осмодневный./ Слава всеблагому Твоему совету,/ слава смотрению Твоему,// слава снизхождению Твоему, Едине Человеколюбче.

Кондак Обрезанию

Всех Господь обрезание терпит/ и человеческая прегрешения, яко Благ, обрезует,/ дает спасение днесь миру./ Радуется же в Вышних и Создателев иерарх,// и светоносный, Божественный таинник Христов Василий.

Каноны и Акафисты

Канон Обрезанию Господню

Ирмос: Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Осмерица дней, носящая образ будущаго, Твоею Христе просвещается и освящается вольною нищетою; в сей бо законно обрезался еси плотию. (Дважды.)

Слава: Обрезание приемлет осмодневное Христос Своего Рождества, и сего днесь сень спрятает, свет возсиявая новыя благодати.

Ирмос: Утверди нас в Тебе, Господи, древом умерщвлей грех и страх Твой всади в сердца нас, поющих Тя.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Слово воплощшееся пресущественное, в престатие закона обрезася; начаток же Божественныя благодати, и жизни нетленныя нам подаде. (Дважды.)

Слава: Закона исполнитель, не яко сопротивен Богу сый Христос воплотивыйся показася, и сподобися волею обрезатися осмодневен.

Господи, помилуй. (Трижды.) Слава, и ныне:

Яко сый бездна человеколюбия, одеялся еси, Владыко, в зрак рабий, и плотию обрезался еси, даруя всем человеком великую Твою милость.

Ирмос: Услышах, Господи, слух Твоего смотрения, и прославих Тя, Едине Человеколюбче.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Обрезание преста, отнележе Христос волею обрезася, язык множество спасая благодатию. (Дважды.)

Слава: Будущаго непрестанную осмаго века жизнь изображает, в нюже Владыка обрезася плотию.

Ирмос: Света подателю, и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас; разве бо Тебе иного Бога не знаем.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Ты от Девы Матере несказанно прошед, Господи, и в человеческий ныне сподобился еси одеятися образ, яко младенец законно, закон исполнил еси. (Дважды )

Слава: Нощи уподобися, яко сень законную любящи Израиля, рождшая, из неяже облиставший свет мира Христос явися.

Ирмос: Бездна мя многа греховная окружает, и вопию Ти, пророка подражаяй: от тли мя, Господи, возведи.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Прият конец закон, отнележе Христос младенствовав, исполнитель закона сый, обрезание восприят, и разреши законную клятву. (Дважды)

Слава: Субботство, обрезание же шатания еврейскаго, явльшагося Христа мановением преста, и возсия благодати весна.

Господи, помилуй. (Трижды.) Слава, и ныне:

Всех Господь обрезание терпит, и человеческая прегрешения яко Благ обрезует, дает спасение днесь миру; радуется же в вышних и Создателев иерарх и светоносный Божественный таинник Христов Василий.

Ирмос: Образу златому на поле Деире служиму, трие Твоя отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Светло и пресветло Рождество Христово, и будущаго обновления подписавшее таинство днесь: яко законным чином Спас обрезуется, не яко Бог, но яко человек, и закона исполнение. (Дважды.)

Слава: Закон исполняя закона Творец, плотию днесь волею обрезуется, обрезание содевая греховныя зимы, и звати даруя: благословен еси, Боже отец наших.

Ирмос: Неизреченною мудростию составльшаго всяческая Бога Слова, и от не сущих во еже быти приведшаго, благословите дела яко Господа, и превозносите во вся веки.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Во осмый день обрезуется яко младенец Владыка; Иисуса же приемлет именование, яко мира есть Спас и Господь. (Дважды)

Слава: Ко Христову Рождеству достойно осмый спряжеся, святителя всеславная память, юже почитающе верою, поем Господа и превозносим во веки.

Ирмос: Яже прежде солнца светильника Бога возсиявшаго, плотски к нам пришедшаго из боку Девичу, неизреченно воплотившая, благословенная, Всечистая, Тя, Богородице, величаем.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Прешед пределы Христос человеческаго всего естества, преестественно из Девы раждается; и писание законное якоже повелевает, плотию обрезается, и исполнитель закона является. (Дважды)

Слава: Приидите Владыки славная Христова именования во святыни торжествуим: Иисус бо боголепно наречеся днесь. С симиже и память святителя величаем.

Проповедь дня

Проповедь протоиерея Вячеслава Резникова. О смысле ветхозаветного обрезания, Кол.2:8-12, Лк.2:20-21.

Проповедь протоиерея Родиона Путятина. В Новый год и в день Обрезания Господня.

Проповедь святителя Луки (Войно-Ясенецкого). Слово в день Обрезания Господня.

Проповедь святителя Андрея Критского. Слово в день обрезания Господа нашего Иисуса Христа и в похвалу святому Василию.

Проповедь священномученика Фаддея (Успенского). Слово в день Обрезания Господня и памяти святителя Василия Великого.

Проповедь протоиерея Григория Дьяченко. Обрезание Господне.

Проповедь игумена Никона (Воробьева). Слово на Обрезание Господне.

Книги, статьи, стихи

Юрий Рубан. Зачем был обрезан Младенец?

Митр. Вениамин (Федченков). День Обрезания Господня.

Праздник Обрезания обычно проходит незаметно. И не знаешь, «двунадесятый» ли то праздник или нет. Пасха стоит выше и вне «двунадесятых» (тринадцатый праздник). Следовательно, остаются (по месяцам): Крещение, Сретение, Благовещение, Вход в Иерусалим, Вознесение, Троица с Духовым Днем, Преображение, Успение, Рождество Божией Матери, Воздвижение Креста, Введение во храм и Рождество Христово. ►

Кроссворды. Кроссворд «Обрезание по плоти Господа нашего Иисуса Христа»

Ещё Господские праздники

Случайный тест

Цитата дня

Горе нам, что, предавшись суетным заботам и тщеславию, мы забыли страх Божий

Богослужебные тексты для общего народного пения: Обрезание Господне (13 – 14 января 2013 г.)

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к праздничной всенощной и литургии

Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды).

Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды).

Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды).

Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).

Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Аллилуиа (трижды)

Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)

Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи.

Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи.

Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / – жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи.

Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.

Сходяй Спас к роду человеческому / прият пеленами повитие, / не возгнушася плотскаго обрезания, / осмодневен по Матери, Безначальный по Отцу, / Тому, вернии, возопиим: / Ты еси Бог наш, помилуй наc.

Сходяй Спас к роду человеческому / прият пеленами повитие, / не возгнушася плотскаго обрезания, / осмодневен по Матери, Безначальный по Отцу, / Тому, вернии, возопиим: / Ты еси Бог наш, помилуй наc.

Не устыдеся Всеблагий Бог / плотским обрезанием обрезатися, / но даде Самаго Себе образ и начертание всем ко спасению, / ибо закона Творец законная исполняет / и пророков проречения, яже о Нем. / Иже вся содержай горстию и пеленами повивыйся, / Господи, слава Тебе.

Не устыдеся Всеблагий Бог / плотским обрезанием обрезатися, / но даде Самаго Себе образ и начертание всем ко спасению, / ибо закона Творец законная исполняет / и пророков проречения, яже о Нем. / Иже вся содержай горстию и пеленами повивыйся, / Господи, слава Тебе.

Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.

Иже тезоименитне наречен быв царствия, / егда царское ты священие, Христов язык свят, / любомудрием и художеством, отче, упасл еси, / тогда венцем тя украси царствия, Василие, / царствующими Царствуяй и всех Господь, / Иже Рождшему соединеный, / Присносущный Сын и Собезначальный. / Егоже моли спасти и просветити души наша.

Иже тезоименитне наречен быв царствия, / егда царское ты священие, Христов язык свят, / любомудрием и художеством, отче, упасл еси, / тогда венцем тя украси царствия, Василие, / царствующими Царствуяй и всех Господь, / Иже Рождшему соединеный, / Присносущный Сын и Собезначальный. / Егоже моли спасти и просветити души наша.

Святительства одеждами украшен, / радуяся, проповедал еси Евангелие Царствия, Василие, / православия Церкви источив учение. / Имиже ныне просвещаеми, / Едино Божество, еже во Отце Вседержители, / и во Единороднем Божии Слове, / и Божественнем Дусе, / богословим и славим, / в Триех Лицех нераздельно. / Егоже моли спасти и просветити души наша.

Небесным спребывая ликостоянием / и соводворяяся, отче Василие, / ихже и житию поревновал еси / светлостию чистою жития твоего, / еще с плотию живый с сущими на земли, яко безплотен. / Наслаждающияся Богодохновенным учением твоим / от бед и тьмы неведения / Христа, Бога нашего, моли / спасти и просветити души наша.

Премудрости рачитель быв, преподобне, / и всех сущих, еже к Богу, предсудив сожительницу поучение смертное, / лепотно житие препроводил еси, / ибо, плотския страсти / воздержания крепостьми себе обложив / и Божественнаго поучения законом, / неработен душевный соблюл еси сан, / добродетели богатством / все плотское мудрование повинул еси духу. / Темже плоть и мир возненавидев и миродержца, / предстоя Христу, / проси душам нашим велия милости.

Сходяй Спас к роду человеческому / прият пеленами повитие, / не возгнушася плотскаго обрезания, / осмодневен по Матери, Безначальный по Отцу, / Тому, вернии, возопиим: / Ты еси Бог наш, помилуй нас.

Сподоби, Господи, в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь.

О, Божественная и священная Христовы Церкве пчело, / Василие всеблаженне! / Ты бо Божественнаго желания жалом тебе вооружив, / богомерзких ересей хулы уязвил еси / и душам верных благочестия сладость сокровиществовал еси. / И ныне Божественнаго рая нетленныя проходя пажити, / поминай и нас, предстоя Троице Единосущней.

Всех святых собрал еси добродетели, / отче наш Василие: / Моисееву кротость и Илиину ревность, / Петрово исповедание, Иоанново Богословие. / Яко Павел, вопия, не престал еси: / кто изнемогает, и аз не изнемогаю? / Кто соблажняется, и аз не разжизаюся? / Темже, с ними водворяяся, / моли спастися душам нашим.

Сущих извык естество / и всех усмотрив настоятельное, / Единаго обрел непоколеблема, / Пресущнаго суща Содетеля всех, / Емуже и паче приложився, / не сущих желание отвергл еси, / моли и нам Божественнаго желания получити, / священноявленне Василие.

Благодать чудес с Небесе прием / и лесть идольскую обличив ученьми, / святителей еси слава и утверждение, / всеблаженне Василие, / и всех преподобных учения образ. / Дерзновение имея к Богу, / Того моли спастися душам нашим.

Не устыдеся Всеблагий Бог / плотским обрезанием обрезатися, / но даде Самаго Себе образ и начертание всем ко спасению, / ибо закона Творец законная исполняет / и пророков проречения, яже о Нем. / Иже вся содержай горстию и пеленами повивыйся, / Господи, слава Тебе.

Ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко, по глаголу Твоему, с миром; яко видеста очи мои спасение Твое, еже еси уготовал пред лицем всех людей, свет во откровение языков, и славу людей Твоих Израиля.

Во всю землю изыде вещание твое, / яко приемшую слово твое, / имже боголепно научил еси, / естество сущих уяснил еси, / человеческия обычаи украсил еси, / царское священие, отче преподобне, / моли Христа Бога / спастися душам нашим.

На Престоле огнезрачнем / в Вышних седяй со Отцем Безначальным и Божественным Твоим Духом, / благоволил еси родитися на земли / от Отроковицы Неискусомужныя, Твоея Матере, Иисусе, / сего ради и обрезан был еси, яко Человек осмодневный. / Слава всеблагому Твоему совету, / слава смотрению Твоему, / слава снизхождению Твоему, Едине Человеколюбче.

Благословлю Господа на всякое время, выну хвала Его во устех моих.

О Господе похвалится душа моя, да услышат кротцыи, и возвеселятся.

Возвеличите Господа со мною, и вознесем имя Его вкупе.

Взысках Господа, и услыша мя, и от всех скорбей моих избави мя.

Приступите к Нему и просветитеся, и лица ваша не постыдятся.

Сей нищий воззва, и Господь услыша и, и от всех скорбей его спасе и.

Ополчится ангел Господень окрест боящихся Его, и избавит их.

Вкусите и видите, яко благ Господь: блажен муж, иже уповает Нань.

Бойтеся Господа, вси святи Его, яко несть лишения боящимся Его.

Богатии обнищаша и взалкаша: взыскающии же Господа не лишатся всякого блага.

На Престоле огнезрачнем / в Вышних седяй со Отцем Безначальным и Божественным Твоим Духом, / благоволил еси родитися на земли / от Отроковицы Неискусомужныя, Твоея Матере, Иисусе, / сего ради и обрезан был еси, яко Человек осмодневный. / Слава всеблагому Твоему совету, / слава смотрению Твоему, / слава снизхождению Твоему, Едине Человеколюбче.

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Величаем тя, / святителю отче Василие, / и чтим святую память твою, / ты бо молиши за нас / Христа, Бога нашего.

Величаем Тя, Живодавче Христе, / и почитаем пречистыя плоти Твоея / законное обрезание.

Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.

Ангельский собор удивися, / зря Тебе в мертвых вменившася, / смертную же, Спасе, крепость разоривша, / и с Собою Адама воздвигша, / и от ада вся свобождша.

Почто мира с милостивными слезами, / о ученицы, растворяете? / Блистаяйся во гробе Ангел мvроносицам вещаше: / видите вы гроб и уразумейте, / Спас бо воскресе от гроба.

Зело рано мироносицы течаху / ко гробу Твоему рыдающия, / но предста к ним Ангел и рече: / рыдания время преста, не плачите, / воскресение же апостолом рцыте.

Мироносицы жены с миры пришедшия / ко гробу Твоему, Спасе, рыдаху, / Ангел же к ним рече, глаголя: / что с мертвыми живаго помышляете? / Яко Бог бо, воскресе от гроба.

Поклонимся Отцу / и Его Сынови, и Святому Духу, / Святей Троице во едином существе, / с Серафимы зовуще: / Свят, Свят, Свят еси, Господи.

Жизнодавца рождши, / греха, Дево, Адама избавила еси, / радость же Еве / в печали место подала еси, / падшия же от жизни / к сей направи / из Тебе воплотивыйся Бог и Человек.

Сказал Господь пришедшим к Нему Иудеям: Я – дверь: чрез Меня если кто войдет, спасен будет, и войдет и выйдет и пастбище найдет. Вор приходит только чтобы украсть, и убить, и погубить. Я пришел, чтобы жизнь имели и в избытке имели. Я – пастырь добрый. Пастырь добрый душу свою полагает за овец. Наемник же, а не пастырь, тот, кому овцы не свои, видит приходящего волка, и оставляет овец, и бежит, – и волк похищает их и разгоняет овец. А наемник бежит, потому что он – наемник, и нет ему дела до овец. Я – пастырь добрый, и знаю Моих, и знают Меня Мои. Как знает Меня Отец, знаю и Я Отца; и душу Мою полагаю за овец. И другие овцы есть у Меня, которые не из этого двора, и тех Мне надлежит привести, и голос Мой они услышат, и будет одно стадо, один Пастырь.

Воскресе́ние Христо́во ви́девше, поклони́мся Святому Господу Иисусу, единому безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое Воскресение Твое пое́м и сла́вим. Ты бо еси Бог наш, ра́зве Тебе ино́го не зна́ем, Имя Твое имену́ем. Приидите, вси ве́рнии, поклони́мся святому Христову Воскресению; се бо прии́де Кресто́м радость всему миру; всегда́ благословя́ще Господа, пое́м Воскресение Его, распятие бо претерпе́в, смертию смерть разруши́.

Молитвами святителя Василия, Милостиве, очисти множество согрешений наших.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитвами Богородицы, Милостиве, очисти множество согрешений наших.

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое.

Излилась благодать из уст твоих, преподобный отче, / и стал ты пастырем Христовой Церкви, / уча разумных овец / веровать в Троицу Единосущную / во едином Божестве.

Поются ирмосы праздника Богоявления, завершающие каждую из 8 песен канона, читаемого во время полиелея.

Глубины открыл есть дно / и сушею Своя влечет, / в ней покрыв противныя, / крепкий во бранех Господь, / яко прославися.

Шествует морскую волнящуюся бурю, / сушу абие Израиль явльшуюся. / Чермный же понт тристаты египетския покры купно, / водостланен гроб, / силою крепкою десницы Владычни.

Крепость даяй царем нашим Господь / и рог помазанных Своих возносяй / от Девы раждается, грядет же ко Крещению. / Тому, вернии, возопием: / несть свят, яко Бог наш.

Елицы древних изрешихомся сетей / брашен львов, сотренных членовными, / радуимся и разширим уста, слово плетуще от словес сладкопения, / имже к нам наслаждается дарований

Услышах, Господи, глас Твой, егоже рекл еси, / глас вопиющаго в пустыни, / яко возгремел еси над водами многими, / Твоему свидетельствуяй Сыну, / весь быв сошедшаго Духа, возопи: / Ты еси Христос, Божия мудрость и сила.

Огнем очищся тайнаго зрения, / поя пророк человеков новодейство, / возглашает глас, Духом плещущ, / воплощение являющ Неизреченна Слова, / Имже сильных державы сотрошася.

Иисус, живота Начальник, / разрешити осуждение грядет Адама первозданнаго, / очищений же, яко Бог, не требуя, / падшаго очищает во Иордане, / в немже вражду убив, / преимущ всяк ум мир дарует.

Врага темнаго и оскверненнаго яда очищением Духа измовени, / к новой пристахом неблазненной стези, / водящей в неприступную радость, единем приступну, / имже Бог примирися.

Глас Словесе, светильник Света, / денница Солнца, Предтеча в пустыни, – / покайтеся! – всем вопиет людем, – и предочиститеся: / се бо предстоит Христос, / от тли мир избавляяй.

Вожделеннаго явствова со всеблаженным гласом Отец, / Егоже из чрева отрыгну. / Ей, – глаголет, – Сей соестествен Сын, / Сый светозарен, произниче из человеча рода, / Слово же мое живо, и Человек промышлением.

Юноши благочестивыя, пещи огненней приобщившияся, / шумящ дух росный невредимы сохрани / и Божия Ангела снизхождение. / Темже, в пламени орошаеми, благодарственно воспеваху: / препетый отец Господи и Боже, благословен еси.

Опали струею змиевы главы пещный высокий пламень, / юноши носящ благочестивыя, / Утишивый, неудободержимую мглу из греха / всю же омывает росою Духа.

Тайну преславную вавилонская показа пещь, источившая росу, / яко струями имяше Невещественный Огнь восприяти Иордан / и объяти плотию крещаема Зиждителя, / Егоже благословят людие и превозносят во вся веки.

Свободна убо тварь познавается / и сынове Света, прежде омраченнии, / един стенет тьмы предстатель. / Ныне да благословит усердно Виновнаго / прежде окаянное языков всенаследие.

Всякое дыхание да хвалит Господа.

Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу.

Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу

Терпит обрезание плотию / из Отца кроме сечения же и тления / неизреченно рождься яко Слово / и яко Бог от Бога, в непреложней пребываяй Божестве. / Тем по закону паче закона бывый / клятвы законныя избавляет вся / и свышше благословение дарует. / Темже, преблагое Его схождение восхваляюще, / поем и благодарственно прославляем, / Того моляще душам нашим даровати велию милость.

Терпит обрезание плотию / из Отца кроме сечения же и тления / неизреченно рождься яко Слово / и яко Бог от Бога, в непреложней пребываяй Божестве. / Тем по закону паче закона бывый / клятвы законныя избавляет вся / и свышше благословение дарует. / Темже, преблагое Его схождение восхваляюще, / поем и благодарственно прославляем, / Того моляще душам нашим даровати велию милость.

По благодати Сын Божий быв / возрождением Божественнаго крещения, / естеством и истиною, / и первовечна Сына Божия и Слова, / Единосущна Отцу и Собезначальна исповедал еси, преподобне, / еретиков же незатворенная уста / светлостию твоих словес заградил еси. / Темже и в Царства Вышняя вселился еси, / сцарствуяй Единому и естественне Царствующему Христу, / богатно раздающему миру велию милость.

Внутрь Небеснаго храма / яко святитель священен вместился еси, / деянием и видением / премудрости началами, яко одеждею святою, обложен. / И ныне в Вышнем жертвеннице, преподобне, священствуя, / и Богу предстоя, и невещественную службу совершая, / поминай милостивно, всеблаженне Василие, / совершающия память священную твою и всечестную, / Христа моля, / подающаго мирови велию милость.

Весь освящен Богу / и всеобразно от детства возложен, / Мудрости Пребожественныя озарився зарями, / сущих разумение уяснил еси, / светло сказуя и мудре поведая, / еже в сущих благочиние творя / познания Божественнейшаго дела. / Темже тя, Богоглаголива и Божественна учителя / и светоносна светильника церковнаго, проповедуем, / Христа моляща, / подающаго миру велию милость.

Страхом утвердився Божиим, / начало Премудрости разумел еси, Василие, / страх премудростию и жития правостию превозшел еси, отче, / любовию же Богу срастворився, / и свойственнейший был еси. / Темже Божественным наказався оправданием и судьбам, / человеков изучил еси обычаи / и украсил еси верных разумы, / законоположеньми духовными уяснив собор. / Христа убо моли / душам нашим даровати велию милость.

Излияся благодать во устнах твоих, преподобне отче, / и был еси пастырь Христовы Церкве, / уча словесныя овцы / веровати в Троицу Единосущную / во Едином Божестве.

И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Сходяй Спас к роду человеческому / прият пеленами повитие, / не возгнушася плотскаго обрезания, / осмодневен по Матери, Безначальный по Отцу. / Тому, вернии, возопиим: / Ты еси Бог наш, помилуй нас.

Благослови, душе моя, Господа, Благословен еси, Господи. Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его. Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его. Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя. Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами. Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя. Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив. Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его. Благословен еси, Господи.

Хвали, душе моя, Господа. Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь. Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения. Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его. Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его, упование его на Господа Бога своего, сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них; хранящаго истину в век, творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим. Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы; Господь возводит низверженныя; Господь любит праведники; Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит. Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради.

Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Приидите, поклонимся и припадем ко Христу.

Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: Аллилуия.

В На Престоле огнезрачнем / в Вышних седяй со Отцем Безначальным и Божественным Твоим Духом. благоволил сей родитися на земли, от Отроковицы Неискусомужныя, Твоея Матере, Иисусе, / сего ради и обрезан был еси, яко Человек осмодневный. / Слава всеблагому Твоему совету, / слава смотрению Твоему, / слава снизхождению Твоему, Едине Человеколюбче.

Во всю землю изыде вещание твое, яко приемшую слово твое, имже боголепно научил еси, естество сущих уяснил еси, человеческия обычаи украсил еси, царское священие отче преподобне, моли Христа Бога спастися душам нашим.

Явился еси основание непоколебимое Церкве, / подая всем некрадомое господьство человеком, / запечатлея твоими веленьми, / небоявленне Василие преподобне.

Всех Господь обрезание терпит/ и человеческая прегрешения, яко Благ, обрезует,/ дает спасение днесь миру./ Радуется же в Вышних и Создателев иерарх,// и светоносный, Божественный таинник Христов Василий.

Братия, смотрите, чтобы кто не увлек вас философиею и пустым обольщением, по преданию человеческому, по стихиям мира, а не по Христу; ибо в Нем обитает вся полнота Божества телесно, и вы имеете полноту в Нем, Который есть глава всякого начальства и власти. В Нем вы и обрезаны обрезанием нерукотворенным, совлечением греховного тела плоти, обрезанием Христовым; быв погребены с Ним в крещении, в Нем вы и совоскресли верою в силу Бога, Который воскресил Его из мертвых.

Братия, таков и должен быть у нас Первосвященник: святой, непричастный злу, непорочный, отделенный от грешников и превознесенный выше небес, Который не имеет нужды ежедневно, как те первосвященники, приносить жертвы сперва за свои грехи, потом за грехи народа, ибо Он совершил это однажды, принеся в жертву Себя Самого. Ибо закон поставляет первосвященниками людей, имеющих немощи; а слово клятвенное, после закона, поставило Сына, на веки совершенного. Главное же в том, о чем говорим, есть то: мы имеем такого Первосвященника, Который воссел одесную престола величия на небесах и есть служитель святилища и скинии истинной, которую воздвиг Господь, а не человек.

В те дни возвратились пастухи, славя и хваля Бога за всё то, что слышали и видели, как им сказано было. По прошествии восьми дней, когда надлежало обрезать Младенца, дали Ему имя Иисус, нареченное Ангелом прежде зачатия Его во чреве. Младенец же возрастал и укреплялся духом, исполняясь премудрости, и благодать Божия была на Нем. Каждый год родители Его ходили в Иерусалим на праздник Пасхи. И когда Он был двенадцати лет, пришли они также по обычаю в Иерусалим на праздник. Когда же, по окончании дней праздника, возвращались, остался Отрок Иисус в Иерусалиме; и не заметили того Иосиф и Матерь Его, но думали, что Он идет с другими. Пройдя же дневной путь, стали искать Его между родственниками и знакомыми и, не найдя Его, возвратились в Иерусалим, ища Его. Через три дня нашли Его в храме, сидящего посреди учителей, слушающего их и спрашивающего их; все слушавшие Его дивились разуму и ответам Его. И, увидев Его, удивились; и Матерь Его сказала Ему: Чадо! что Ты сделал с нами? Вот, отец Твой и Я с великою скорбью искали Тебя. Он сказал им: зачем было вам искать Меня? или вы не знали, что Мне должно быть в том, что принадлежит Отцу Моему? Но они не поняли сказанных Им слов. И Он пошел с ними и пришел в Назарет; и был в повиновении у них. И Матерь Его сохраняла все слова сии в сердце Своем. Иисус же преуспевал в премудрости и возрасте и в любви у Бога и человеков.

В те дни стал Иисус на ровном месте, и множество учеников Его, и много народа из всей Иудеи и Иерусалима и приморских мест Тирских и Сидонских, которые пришли послушать Его и исцелиться от болезней своих, также и страждущие от нечистых духов; и исцелялись. И весь народ искал прикасаться к Нему, потому что от Него исходила сила и исцеляла всех. И Он, возведя очи Свои на учеников Своих, говорил: Блаженны алчущие ныне, ибо насытитесь. Блаженны вы, когда возненавидят вас люди и когда отлучат вас, и будут поносить, и пронесут имя ваше, как бесчестное, за Сына Человеческого. Возрадуйтесь в тот день и возвеселитесь, ибо велика вам награда на небесах.

Как будет выглядеть ссылка:

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к праздничной всенощной и литургии

Перепубликация в печатных изданиях возможна только с письменного разрешения редакции.

Оценка 4.1 проголосовавших: 27
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here