Отходная молитва читать

Религиозное чтение: отходная молитва читать в помощь нашим читателям.

Отходная молитва читать

Божие слово

Не каждому светскому человеку, даже не каждому крещёному православному понятны форма и содержание тех священных таинств, которые совершаются церковными отцами в тот момент, когда мы прощаемся с усопшим своим родственником или близким человеком.

Сегодня мы предлагаем своим читателям восполнить свой возможный пробел в этой сфере теории и практики и расскажем, что собой представляют приходские требы в той их части, что касаются отпевания и упокоения.

При конце жизни человека – при отходе из этого мира, читается над ним “отходная” – особый канон, который в малом требнике озаглавливается так: “Канон молебный ко Господу нашему Иисусу Христу и пречистей Богородице, при разлучении души от тела всякаго правовернаго” (если время не дозволяет прочитать весь канон, то обычно ограничиваются чтением только молитвы, имеющейся в конце канона и глаголемой непременно от Иерея в минуты разлучения души с телом).

Прежде чтения этого канона, священник, как указано в требнике, должен и в этот раз спросить у умирающего (если он ещё не лишился языка), не припомнит ли умирающий каких либо грехов забытых или утаённых, или злобы на ближнего и пр., не исповеданных и не разрешенных. Всё это священник помогает припомнить умирающему, спрашивая “по единому” о том, что, как можно предполагать, умирающий мог скрыть прежде, или забыть. Затем начинает чтение канона обычным началом “Благословен Бог наш. ” и начинательными молитвами.

По возгласе на “Отче наш. ” 12 раз “Господи помилуй”, “Приидите поклонимся. ” и 50-й псалом, после которого читается самый канон. По окончании канона, “Достойно есть”, и молитва положенная в конце канона (кроме этой “отходной в большом требнике есть ещё чин на разлучение души, когда человек долго страдает перед смертью).

Когда больной совсем уже отходит, то, если он живёт близ церкви, ударяют в колокол, чтобы известно было “христианам, живущим во граде или веси, о тогда преставляющемся больном, яко да молятся Богу о нём”.

По смерти православного христианина, до погребения его, читается над ним псалтирь непрерывно, (кроме того времени, когда совершаются панихиды или литии). Так как чтение псалтири по умершем назначается преимущественно для молитвы за него, то оно прерывается поминовением усопшего с особенным молитвенным обращением к Богу, с произношением самого имени покойника. Обычаем принято повторять такое молитвенное обращение по окончании нескольких псалмов, отделяемых словом Слава. Эта молитва, начинающаяся словами: Помяни Господи Боже наш. печатается не между псалмами, а в последовании “на исход души”, которое находится как в псалтири малой, так и в псалтири с последованием.

Псалтирь читается не только в те дни, когда покойник ещё не предан земле, но и после погребения; обыкновенно по некоторым местам чтение продолжается до 40 дней.

Над умершим священником положено читать Евангелие, вместо псалтири; Евангелие над ним читается как прежде, когда он кончается, так и после смерти его, сколько позволит время.

По смерти мирянина, тело его (мощи, по выражению требника) омывается, одевается в чистые одежды, сообразные званию и служению умершего и полагается на приготовленном столе среди комнаты. На челе его возлагается венчик, в сложенные же руки дается крест (обычно) или возлагается на персях его икона Спасителя.

Потом покойник покрывается новым белым покрывалом, иначе – саваном. Сверх того, все тело покрывается священным покровом (церковною парчёю).

Полагается покойник лицом вверх, с глазами закрытыми, как спящий, с сомкнутыми устами, как умолкший, и руки его слагаются на персях крестообразно. По обеим сторонам стола, на котором лежит умерший, и в головах его (или только в головах) горят светильники.

Когда покойник уже убран, родные приглашают священника, для служения литии по умершему (иногда вместо первой литии поётся панихида, чин которой изложен в конце псалтири).

Литию в требнике указано совершать пред выносом покойника из дома в церковь, а также обыкновенно она всегда служится, пока еще лежит в доме покойник и по возвращении родных в дом после погребения покойника. Кроме того, она служится и при других богослужениях, именно: на литургии – она как бы входит в состав ее, потому что для литии в этом случае не полагается особого начала, не делается отпуста и не возглашается “вечная память”; поется же по заамвонной молитве: Со духи праведных скончавшихся. и возглашается ектения. На утрени и на вечерни лития совершается, обычно, по окончании сих служб.

Вообще лития совершается всегда при служении заупокойных литургий, а также – в дни, установленные Церковию для нарочитого поминовения, если где нет обычая в такие дни совершать панихиду, как службу, содержащую в себе более молитвословий.

Лития также входит в состав погребения и панихиды: погребение начинается ею, как отдельным богослужением, и заканчивается ею же, но уже в соединении (лития в конце погребения начинается после стихир на целование). Панихида также заканчивается литиею (в панихиде лития начинается по возгласе на Отче наш по 9-й песни канона).

Ставится столец, на котором поставляется коливо (как на панихиде); священник, облачившись в епитрахиль (или же – и фелонь), раздает предстоящим зажжённые свечи и, приняв кадило (если есть диакон, – то он, с благословения священника), кадит окрест стольца, и предстоящих, и полагает начало: Благословен Бог наш. Псаломщик читает трисвятое и другие начинательные молитвы. По возгласе на Отче наш, поются тропари: Со духи праведных скончавшихся. и проч. и произносится затем сугубая ектения – заупокойная: Помилуй нас Боже. на которой (как и всегда), священник читает тайно молитву: Боже духов, а по возгласе бывает заупокойный отпуст, за которым провозглашается усопшему (или усопшим) “вечная память”; и снова совершается каждение окрест стольца и к предстоящим.

В день погребения, когда все готово к выносу покойного в церковь, священник кропит гроб святою водою внутри и около, и потом полагает покойника во гроб. Пред выносом совершается лития, а по окончании её священник полагает начало погребению, т.е. возглашает: Благословен Бог наш. Певцы протяжно поют по Аминь трисвятое и с этим протяжным пением трисвятого несут покойника в церковь (тело мирянина несут миряне же, а не священники). Если несколько священников прово-жают умершего, то они идут по два в ряд: впереди младшие, старшие ближе к гробу, первенствующий же священник идёт со крестом за крышкою гроба, которая несётся за святостью или за большим крестом, носимым впереди процессии или за домашнею иконою. Диаконы предшествуют с кадилами священникам. За священнослужителями несётся гроб и по бокам его несутся подсвечники. По дороге, по временам, обычно процессия останавливается для чтения Евангелия, читаются же Евангелия заупокойныя по порядку. При входе в храм, крышка, как правило, оставляется снаружи, гроб же поставляется среди храма ногами вперед, чтобы покойник как бы смотрел на восток; подсвечники поставляются в голове и по бокам гроба.

Когда покойник внесён в храм, пение трисвятаго, петого по пути к храму, прекращается; священник (или диакон), отверзает завесу у царских врат и, вышедши к гробу, раздает народу зажжённые свечи и потом кадит вокруг гроба с четырех сторон.

Примечание. Если священник не участвовал при выносе покойника из дома в храм, то начало погребению полагается в храме таким образом: отверзши завесу царских врат, священник выходит к покойнику, раздает народу зажженные свечи, и, покадив вокруг гроба, начинает, как обычно, “Благословен Бог наш”, затем поется трижды “Святый Боже”, читается псалом “Живый в помощи вышняго. ” и пр. по порядку. Кадило, обычно, не отдается здесь, но держится во все время отпевания, при чем, на “непорочнах”, священник кадит весь храм, окрест гроба и предстоящих, “предыдущему ему диакону” со свечею; окрест же гроба каждение совершается еще: во время пения Со святыми упокой и Вечная память. Вообще курение фимиама, как и возжженные свечи должны быть во все время погребения.

Псаломщик читает в то время 90-й псалом: Живый в помощи вышняго.

По окончании псалма, поются непорочны – три статьи; – по первой и второй из них возглашаются заупокойные ектений, а по третьей – поются стихиры (непорочны тропари) со стихом “Благословен еси Господи. ” и в конце их – снова заупокойная ектения.

Далее тропарь (иначе называемый седален покоин). Покой Спасе наш с праведными, читается до конца; также и Богородичен От Девы возсиявый. , певцы же поют только последние слова: и вся яже в ведении и неведении человеколюбие и сыны света тою показавый, помилуй нас, а за сим читается 50-й псалом и начинают петь канон на 6-й глас Яко по сужу. (при каноне обыкновенно поется припев: Упокой Господи душу раба Твоего.

За каждой песней один раз поет припев священник; другой раз – певцы, потом священник Слава, – певцы и ныне, а пред 3, 6 и 9-ю песнями припевы в том же порядке повторяются по два раза. По 3-й песни, ектения заупокойная, седален и Богородичен. Седален и Богородичен обычно читаются, а когда псаломщик оканчивает чтение их, тогда поются из них последние слова: Тем же Христе Боже преставльшагося раба Твоего (рабу Твою) упокой яко человеколюбец и Но сажа заступи и помилуй мя. По 6-й песни, возглашается ектения и поётся кондак: Со святыми упокой. Во время пения кондака диакон кадит, как при начале. Икос читается, но поются обычно из него последние слова: надгробное рыдание творяще песнь, аллилуйя, затем снова поётся кондак: Со святыми упокой, и продолжается канон.

По 9-й песни, возглашается ектения и поются стихиры самогласны: Кая житейская сладость. и проч., а за ними читаются блаженны.

Потом читаются Апостол, Евангелие и снова возглашается ектения, на которой первенствующий священник читает молитву: Боже духов, не тайно, как всегда она читается, а вслух: другие же сослужащие ему священники читают её тайно. За ектениею поются стихиры целования. (Свечи, бывшие в руках предстоящих, отдаются диакону или псаломщику, и все подходят к гробу, целуя венчик на главе умершего и прощаясь с ним).

По окончании стихир бывает опять заупокойная ектения и заупокойный отпуст, который священник делает, обратясь к предстоящим. Диакон же возглашает: Во блаженном успении. и певцы трижды поют: “вечная память”. Затем по возгласе Господу помолимся, читается священиком прощальная, или разрешительная, молитва, влагаемая потом в правую руку умершего (в некоторых местах разрешительная молитва читается тотчас после Евангелия, за нею бывает “целование умершего”, во время которого священник отходит в алтарь, после же “целования” возглашается ектения и бывает отпуст “отпетия”). По прочтении разрешительной молитвы, покойника выносят из храма на кладбище с пением протяжным же Святый Боже; это пение продолжается до могилы.

Пред опущением в могилу, если умерший был елеопомазан, возливается на него крестообразно елей, оставшийся от елеосвящения, и закрывается гроб; иные же высыпают еще на гроб пепел из кадила (при возливания елея на умершего указано петь трижды “аллилуйя”, что соблюдается и теперь в иных местах). Гроб опускается так, чтобы покойник был обращён лицом на восток. При опущении гроба поётся снова лития (лития эта в некоторых местах поётся не при могиле покойника, а в доме его, когда родные возвратятся с могилы после погребения). Когда гроб будет опущен в могилу, священник берёт лопатою несколько земли и предаёт земле усопшего, т.е. крестообразно посыпает землю на гроб покойника, говоря: Господня земля и исполнение ея; вселенная и вси живущий на ней.

Отходная молитва читать

Судовой священник, махая кадилом, читал отходную молитву.

За десять минут до смерти вошёл священник и, коленопреклонённый, с больничным персоналом прочёл отходную молитву.

Отчего-то он представлял себя монахом и слушал, как братья бормочут отходную молитву.

Статья — о молитве. О фильме см. статью Отходная молитва (фильм).

Делаем Карту слов лучше вместе

Привет! Меня зовут Лампобот, я компьютерная программа, которая помогает делать Карту слов. Я отлично умею считать, но пока плохо понимаю как устроен ваш мир. Помоги мне разобраться!

Спасибо! Я стал чуточку лучше понимать мир эмоций.

Предложения со словом «отходная молитва»:

  • Судовой священник, махая кадилом, читал отходную молитву.
  • За десять минут до смерти вошёл священник и, коленопреклонённый, с больничным персоналом прочёл отходную молитву.
  • Отчего-то он представлял себя монахом и слушал, как братья бормочут отходную молитву.
  • (все предложения)

Оставить комментарий

Карта слов и выражений русского языка

Онлайн-тезаурус с возможностью поиска ассоциаций, синонимов, контекстных связей и примеров предложений к словам и выражениям русского языка.

Справочная информация по склонению имён существительных и прилагательных, спряжению глаголов, а также морфемному строению слов.

Сайт оснащён мощной системой поиска с поддержкой русской морфологии.

Символ Веры

Молитвы, творимые перед и после кончины человека

Если положение больного безнадежно, то при явных признаках приближающейся смерти священник читает отходную молитву – “Канон молебный при разлучении души от тела” или более полно он называется “Канон молебный ко Господу нашему Иисусу Христу и Пречистой Богородице Матери Господни при разлучении души от тела всякаго правовернаго”. Родственники сами могут прочитать этот канон, если невозможно пригласить священника, кроме чтения “молитвы, от иерея глаголемой на исход души”, которая находится в конце канона. Этот канон читается “от лица человека с душею разлучающагося и не могущаго глаголати” и имеется в православных молитвословах. Чтение канона мирскими людьми начинается возгласом: “Молитвами святых отец наших Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас”, затем следуют предначинательные молитвы: “Трисвятое”, “Пресвятая Троице”, “Отче наш” и далее по молитвослову.

При чтении канона возжигается свеча и лампадка перед домашней святой иконой. Если дома иконы нет, то нужно обязательно приобрести в храме иконы Спасителя и Божией Матери. Для умирающих младенцев (детей до семи лет) из-за отсутствия грехов, перечисляемых в каноне, которые несвойственны им по малолетству, канон не читается.

Кроме канона при разлучении души от тела еще существует “Чин, бываемый на разлучение души от тела, когда человек долго страждет”. Этот чин читается над человеком, который испытывает тяжкие предсмертные мучения и никак не может умереть (как правило, читается священником).

После смерти человека над ним немедленно читается Последование по исходе души от тела.

Канон молебный ко Господу Иисусу Христу и Пречистой Богородице

Матери Господни при разлучении души от тела всякого правоверного

Приходит игумен, к мирскому же отец его духовный, и вопрошает, аще есть кое слово, или дело забвения ради, или студа, или коя злоба к коему брату неисповедана, или непрощена есть, вся должен есть изыскивати и вопрошати по единому умирающаго.

Посем начинает иерей:

Благословен Бог наш. (аще ли мирский: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас).

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго.

Господи, помилуй (12 раз)

Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу. (Поклон)

Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон)

Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему. (Поклон)

Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих; яко да оправдишися во словесех Твоих и победиши, внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоея явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся.

Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мои отверзеши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены Иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на олтарь Твой тельцы.

Канон молебный от лица человека

с душею разлучающегося и не могущаго глаголати,

Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль, по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Каплям подобно дождевным, злии и малии дние мои, летним обхождением оскудевающе, помалу исчезают уже, Владычице, спаси мя.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Твоим благоутробием и многими щедротами Твоими, Владычице, преклоняема естественно, в час сей ужасный предстани ми, Помощнице Непоборимая.

Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Содержит ныне душу мою страх велик, трепет неисповедим и болезнен есть, внегда изыти ей от телесе, Пречистая, юже утеши.

Слава: Грешным и смиренным известное прибежище, о мне извести Твою милость, Чистая, и бесовския избави руки, якоже бо пси мнози обступиша мя.

И ныне: Се время помощи, се время Твоего заступления, се, Владычице, время, о немже день и нощь припадах тепле и моляхся Тебе.

Ирмос: Несть свят, якоже Ты, Господи Боже мой, вознесый рог верных Твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания Твоего.

Издалеча сего дне, Владычице, провидя, и того яко пришедша помышляяй присно, слезами теплыми моляхся не забыти мене.

Обыдоша мя мысленнии рыкающе скимны, и ищут восхитити и растерзати мя горце, ихже зубы, Чистая, и челюсти сокруши и спаси мя.

Угасшу убо отнюд органу словесному, и связавшуся языку, и затворившуся гласу, в сокрушении сердца молю Тя, Спасительнице моя, спаси мя.

Слава: Приклони ухо Твое ко мне, Христа Бога моего Мати, от высоты многия славы Твоея, Благая, и услыши стенание конечное, и руку ми подаждь.

И ныне: Не отврати от мене многия щедроты Твоя, не затвори утробу Твою человеколюбную, Чистая; но предстани ми ныне, и в час судный помяни мя.

Ирмос: Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь боголепно поет, взывающи, от смысла чиста о Господе празднующи.

Умовение согрешением, ток слезный ныне положи, Благая, сердца моего сокрушение приемлющи: о Тебе утверждающу упование, Благая, егда како страшнаго мя избавиши огненнаго мучения, яко Сама благодати еси источник, Богородительнице.

Непостыдное и непогрешительное всем, иже в нуждах, прибежище, Владычице Пренепорочная, Ты ми буди Заступница в час испытания.

Простерши пречистеи Твои и всечестнеи руце, яко священнии голубине криле, под кровом и сению тех покрый мя, Владычице.

Слава: Воздушнаго князя насильника, мучителя, страшных путей стоятеля и напраснаго сих словоиспытателя, сподоби мя прейти невозбранно отходяща от земли.

И ныне: Се мя, Владычице, страх усрете, егоже и бояхся: се подвиг велик объят мя, в немже буди ми Помощница, Надежде спасения моего.

Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже, утренюющих Ти души любовию озари, молюся, Тя ведети, Слове Божий, Истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа.

Не забуди мя, Благая, ниже отврати от мене, Твоего отрока, лице Твое, но услыши мя, яко скорблю, и вонми души моей, и сию избави.

Иже по плоти сродницы мои, и иже по духу братие, и друзи, и обычнии знаемии, плачите, воздохните, сетуйте, се бо от вас ныне разлучаюся.

Ныне избавляяй никако и помогаяй воистинну никтоже; Ты помози ми, Владычице, да не яко человек безпомощен, в руках враг моих затворен буду.

Слава: Вшедше, святии мои Ангели, предстаните судищу Христову, колене свои мысленнии преклоньше, плачевне возопийте Ему: помилуй, Творче всех, дело рук Твоих, Блаже, и не отрини его.

И ныне: Поклоньшеся Владычице и Пречистей Матери Бога моего помолитеся, яко да преклонит колена с вами, и преклонит Его на милость: Мати бо сущи и Питательница услышана будет.

Ирмос: Житейское море, воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: возведи от тли живот мой, Многомилостиве.

Устне мои молчат, и язык не глаголет, но сердце вещает: огнь бо сокрушения сие снедая внутрь возгарается, и гласы неизглаголанными Тебе, Дево, призывает.

Призри на мя свыше, Мати Божия, и милостивно вонми ныне на мое посещение снити, яко да видев Тя, от телесе изыду радуяся.

Растерзаеми соузы, раздираеми закони естественнаго сгущения, и составления всего телеснаго, нужду нестерпимую и тесноту сотворяют ми.

Слава: Святых Ангел священным и честным рукам преложи мя, Владычице, яко да тех крилы покрывся, не вижу безчестнаго и смраднаго и мрачнаго бесов образа.

И ныне: Чертоже Божий Всечестне, небесному разумному чертогу сподоби мя, мою угасшую и несияющую свещу вжегши, святым елеем милости Твоея.

Душе моя, душе моя, востани, что спиши, конец приближается, и нужда ти молвити: воспряни убо, да пощадит тя Христос Бог, Иже везде сый, и вся исполняяй.

Икос: Христово врачевство видя отверсто, и от сего Адаму источающе здравие, пострадав уязвися диавол, яко беды приемля рыдаше, и своим другом возопи: что сотворю Сыну Мариину? Убивает мя Вифлеемлянин, Иже везде сый и вся исполняяй.

Ирмос: Росодательну убо пещь содела Ангел, преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: благословен еси, Боже отец наших.

Нощь смертная мя постиже неготова, мрачна же и безлунна, препущающи неприготовлена к долгому оному пути страшному: да спутешествует ми Твоя милость, Владычице.

Се вси дние мои исчезоша воистинну в суете, якоже пишется, и лета моя со тщанием, сети же смертныя воистинну и горькия предвариша мою душу, яже мя обдержат.

Множество грехов моих да не возможет победити Твоего многаго благоутробия, Владычице; но да обыдет мя Твоя милость и вся да покрыет беззакония моя.

Слава: Отводящии мя отсюду находят, содержаще мя всюду: душа же моя отлагает и страшится, многа исполнена мятежа, юже утеши, Чистая, явлением Твоим.

И ныне: Спечалующаго ниединаго в скорби моей, ниже утешающаго обретох, Владычице, ибо друзи мои и знаемии вкупе оставиша мя ныне; но, Надежде моя, никакоже да не оставиши мя.

Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси, и праведнаго жертву водою попалил еси, вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. Тя превозносим во вся веки.

Яко Бога Человеколюбца Мати Человеколюбивая, тихим и милостивым вонми оком, егда от тела душа моя отлучается, да Тя во вся веки славлю, Святая Богородице.

Убегнути ми варвар безплотных полки и воздушныя бездны возникнути, и к Небеси взыти мя сподоби, да Тя во веки славлю, Святая Богородице.

Рождшая Господа Вседержителя, горьких мытарств начальника миродержца отжени далече от мене, внегда скончатися хощу, да Тя во веки славлю, Святая Богородице.

Слава: Великой последней гласящей трубе, в страшное и грозное воскрешение суда, воскресающим всем, помяни мя тогда, Святая Богородице.

И ныне: Высокая Владыки Христа палато, Твою благодать свыше пославши, предвари мя ныне в день озлобления, да Тя славлю во веки вся, Святая Богородице.

Бога человеком невозможно видети, на Негоже не смеют чини ангельстии взирати. Тобою же, Всечистая, явися человеком Слово Воплощенно. Егоже величающе, с небесными вои Тя ублажаем.

О, како узрю Невидимаго; како ужасное оно претерплю видение? Како дерзну отверсти очи? Како моего Владыку смею видети, Егоже не престаях от юности огорчевая присно?

Святая Отроковице, Богородительнице, на мое смирение милосердно призри, умиленное мое и последнее моление сие приимши, и мучащаго вечнующаго огня потщися избавити мя.

Храмы святыя осквернившая, скверный и телесный храм оставивши, Тебе, Божий Всечестный Храме, молит, Отроковице Дево Мати, душа моя тьмы кромешния убежати и лютаго геенскаго жжения.

Слава: Зря конец близу жития моего, и помышляя безместных мыслей, деяний же, Всечистая, душу мою делательницу, люте уязвляюся стрелами совести, но преклоньшися милостивно, буди ми Предстательница.

И ныне: Сын дастся нам за милость, Сын Божий, и Ангельский Царь, Превечный от чистых кровей Твоих Человек прошед. Егоже умилостиви, Отроковице, страстней моей душе, исторгаемей люте от окаяннаго моего телесе.

Таже: Достойно есть яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.

Поминовение на Божественной Литургии (Церковная записка )

О здравии поминают имеющих христианские имена, а о упокоении – только крещенных в Православной Церкви.

На литургии можно подать записки:

На проскомидию – первую часть литургии, когда за каждое имя, указанное в записке, из особых просфор вынимаются частицы, которые впоследствии опускаются в Кровь Христову с молитвой о прощении грехов

Молитва, от иереа глаголемая на исход души

Владыко Господи Вседержителю, Отче Господа нашего Иисуса Христа, Иже всем человеком хотяй спастися и в разум истины приити, не хотяй смерти грешному, но обращения и живота; молимся и мили ся Ти деем, душу раба Твоего (имя) от всякия узы разреши и от всякия клятвы свободи, остави прегрешения ему, яже от юности, ведомая и неведомая, в деле и слове, и чисто исповеданная, или забвением, или студом утаеная. Ты бо Един еси разрешаяй связанныя и исправляяй сокрушенныя, надежда неначаемым, могий оставляти грехи всякому человеку, на Тя упование имущему. Ей, человеколюбивый Господи, повели, да отпустится от уз плотских и греховных, и приими в мир душу раба Твоего сего (имя), и покой ю в вечных обителех со святыми Твоими, благодатию Единороднаго Сына Твоего, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, с Нимже благословен еси, с Пресвятым и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Моление о том, чтобы Бог даровал нам усердие к молитве за усопших и принял бы её

Многомилостиве и Всемилостиве Господи, Владыко и Судие живых и мертвых, дивный и неисповедимый в судьбах Своих Боже наш! Ты зриши печали, скорби и болезни, обдержащия ны зело, и воздыхания наша слышиши, и гласу нашему внемлеши. Како убо во многих скорбех наших обрящем утешение и покой душам нашим, аще не Твоим благопоспешеством, Всесильне Спасе наш? Ты бо еси Бог наш, и разве Тебе иного не знаем. Приими, Человеколюбче Господи, молитву нашу, юже приносим Тебе от всего сердца нашего и от всея души нашея. Веси, Господи, яко не довольны есмы достойную принести Тебе молитву; но Сам, Всеблагая, научи нас, како подобает молитися Ти. Согрей сердца наша теплотою Духа Твоего Святаго, да не тща будет молитва наша за души от нас преставльшихся раб Твоих, и даждь убо нам со дерзновением и неосужденно смети призывати Тебе, Небеснаго Бога Отца, яко Ты еси упование наше и прибежище; припадаем пред Тобою, в Троице покланяемый и прославляемый Боже наш, и Тебе единому приносим молитву нашу в скорбех и болезнех наших, в радости и печали, яко ты еси утешение наше, радование наше, сокровище наше и жизни нашея Податель: от Тебе бо исходит всяко деяние благо и всяк дар совершен. Сего ради дерзаем взывала к Тебе нашими бренными устнами: услыши нас, Боже, услыши нас грешных, молящихся Тебе; приклони ухо Твое к молению нашему и вопль наш к Тебе да приидет. Приими, Преблагий Господи, молитву нашу за души усопших раб Твоих, яко благовонное кадило. Тебе приносимое. Отжени от нас весь помысл лукавый; созижди в нас, Боже, сердце чисто и дух сокрушен; всели в нас, Боже, корень благих – страх Твой в сердца наши; виждь слезы наши, виждь сетование наше; зри скорби наша, зри горько плачущих о преставльшемся (-шейся) к Тебе рабе Твоем (Твоей) (имя) и упокой его (ю) во Царствии Твоем, яко Ты еси Живот, Воскресение и Покой усопших раб Твоих, и Тебе славу возсылаем, яко Безначальному Отцу со Единородным Твоим Сыном и Всесвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва по исходе души из тела

Боже Духов и всякия плоти! Ты твориши ангелы Своя духи, и слуги Своя пламень огненный. Пред Тобою трепещут Херувимы и Серафимы и тьмы тем и тысяща тысящ со страхом и трепетом выну предстоят Престолу Твоему. Ты за хотящих улучити спасение посылаеши на служение святых Твоих Ангелов; Ты и нам грешным коемуждо даеши святаго Ангела Твоего, яко пестуна, еже хранили ны во всех путех наших от всякаго зла и таинственно наставляти и вразумляти ны даже до последняго издыхания нашего. Господи! Ты повеле еси изъяти душу от приснопоминаемаго(-мой) нами раба Твоего (рабы Твоея) (имя), воля Твоя – воля святая; молим Тя, Жизнодавче Господи, не отними точию ныне от души его (ея) сего пестуна и хранителя ея, не остави ю едину, яко в путь шествующую; повели ему, яко хранителю, не удалятися помощию в сем страшном прохождении ея в мир горний невидимый; молим Тя, да будет убо ей заступником и защитником от злаго сопротивника в прохождении мытарств, дондеже преведет ю к Тебе, яко к Судии неба и земли. О, страшно прохождение сие для души, грядущей на суд Твой нелицеприятный, и имущей в прохождении сем истязатися духами злобы поднебесными! Темже убо молим Тя, Преблагий Господи, благоволи и еще послали святых Твоих Ангелов душе преставльшагося(-шейся) к Тебе раба Твоего (рабы Твоея) (имя), да защитят, оградят и сохранят ю от нападения и истязания страшных и злых оных духов, яко истязателей и мытарей воздушных, служителей князя тьмы; молим Тя, свободи ю сего злаго обстояния, да не срящет ю злых демонов полчище; сподоби ю безбоязненно, благотишно и невозбранно преяти от земли страшный сей путь со Ангелы Твоими, да вознесут ю поклонитися

Неусыпаемая псалтирь

Неусыпаемая Псалтирь читается не только о здравии, но и о упокоении. Издревле заказывание поминания на Неусыпаеом Псалтири считается великой милостынью за усопшую душу..

Также хорошо заказывать Неусыпаемую Псалтирь и за себя, будет живо чувствоваться поддержка. И ещё один важнейший момент, но далеко не самый маловажный,

Существует вечное поминовение на Неусыпаемой Псалтири. Кажется дорого, но результат в больше чем в миллионы раз превышает потраченные деньги. Если же такой возможности все равно нет, то можно заказываться на меньший срок. И хорошо также читать самому.

Святый Ангеле хранителю, данный усопшему (-шей) рабу Божию (рабе Божией) (имя)! Не преставай охраняти душу его (ея) от злых страшных оных бесов; буди ей пестуном и утешителем и тамо, в оном невидимом мире духов; приими ю под криле своя и преведи ю невозбранно чрез врата воздушных истязателей; предстани ходатаем и молитвенником за ню у Бога, – моли Его Преблагаго, да не низведена будет в место мрака, но да вчинит ю, идеже пребывает Свет невечерний.

Молитва ко Пресвятой Богородице

Пресвятая Владычице Богородице! К Тебе прибегаем, Заступнице наша: Ты бо скорая еси помощница, наша ходатаица у Бога неусыпающая! Наипаче же молим Тя в час сей: помози новопреставленному(-ной) рабу Твоему (рабе Твоей) (имя) прейти страшный и неведомый оный путь; молим Тя, Владычице мира, силою Твоею отжени от движимой страхом души его (ея) страшныя силы темных духов, да смятутся и посрамятся пред Тобою; свободи ю от истязания воздушных мытарей, разори советы их и низложи их, яко зломыслящих врагов. Буди ей, о Всемилостивая Госпоже Богородице, заступницею и защитницею от воздушного князя тьмы, мучителя и страшных путей стоятеля; молим Тя, Пресвятая Богородице, ризою Твоею честною Защити ю, да тако безбоязненно и невозбранно прейдет от земли на небо. Молим Тя, Заступнице наша, заступи за раба Твоего (рабу Твою) Матерним Твоим у Господа дерзновением; молим Тя, Помоще наша, помози ему (ей), имущему (-щей) судитися еще прежде онаго Страшнаго судилища, помози убо оправдатися пред Богом, яко Творцем неба и земли, и умоли Единороднаго Сына Твоего, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, да упокоит усопшаго(-ую) в недрах Авраама с праведными и всеми святыми. Аминь.

Молитва вторая за всех в вере скончавшихся православных христиан

Молитва за всех в вере скончавшихся православных христиан

Молитва вторая за всех в вере скончавшихся православных христиан

Господи, Иисусе Христе Сыне Божий, заступи, спаси, помилуй и сохрани Боже, Твоею благодатию душу раба Твоего (имя), и грехи юности и неведения его не помяни, и даруй ему кончину христианску,

Непостыдну и мирну, и да не узрит душа его мрачного взора лукавых демонов, да приимут его Ангели Твои светлии и пресветлии, и на Страшном Суде Твоем милостив ему буди, ибо Твое есть единого Господа, еже миловати и спасати нас.

Заказ треб на Святой Земле

Copyright Символ Веры ©2007 – 2017. All Rights Reserved.

Оценка 4.5 проголосовавших: 149
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here