Молитва иконе огневидная

Религиозное чтение: молитва иконе огневидная в помощь нашим читателям.

Икона Божией Матери “Огневидная” и её тайна

Среди многочисленных образов Пресвятой Богородицы есть один, который можно увидеть преимущественно в русских православных храмах. На Западе он крайне редок. Узнать его можно с первого взгляда по облачению Божией Матери, в цветовой гамме которого преобладают пылающие красные тона. Они и дали название образу ― икона Божией Матери «Огневидная».

История иконы, хранящая тайну

Сведения о создании и истории этого образа очень скупы и заставляют быть осторожными в каких-либо выводах. История его появления покрыта тайной. Известно только, что ныне утраченный первоисточник был написан в 845 году. Однако есть основания полагать, что по своему иконографическому типу он был тождественен образу “Агиосоритисса”, что означает “Заступница и Просительница”. Этот древний образ распространён был в Византии в XII-XV веках, на Русь попал, очевидно, из Греции.

Изначальный вариант иконы представлял фигуру Богородицы без Младенца, но державшую в руках свиток. В этом свитке перечислялись прошения о нас, обращённые Пречистой Девой к своему Сыну. Это даёт нам надежду, что «Огневидная» икона Божьей Матери, как и все иные образы Богородицы, поможет и защитит нас от всех бед и невзгод. Поэтому молятся перед иконой обо всём, что выходит за рамки наших сил и нуждается в помощи Божией.

Цветовая гамма иконы

Красное одеяние Богородицы символизирует кровь Иисуса Христа, пролитую Им во имя искупительной жертвы за всех людей. Огненный же цвет ― символ очищающего огня, пожигающего в душах наших плевелы зла, посеянные врагом рода человеческого. В православных молитвах и песнопениях нередко Пресвятая Богородица именуется «Подсвечником с огнём Божественным» и «Престолом Херувимского огня». В каноне, написанном в Её честь, Божия Матерь уподобляется «Огневидной Колеснице Слова».

Глядя на икону, нельзя не обратить внимания на взор Богородицы. Он обращён прямо на нас и исполнен кротости и смирения, как бы проникая в душу зрителя. Эта особенность весьма характерна для византийских икон, лишённых внешней эмоциональности. В данном случае эмоциональное воздействие создаётся насыщенным красным цветом.

Какие молитвы возносить перед иконой

Первая упоминаемая в исторических документах икона Божией Матери «Огневидная» была написана в 1812 году. В православные же святцы её внесли тремя годами позже. Этим объясняется, что в Православном молитвослове нет молитвы, составленной специально для этого образа. Акафист иконе Божией Матери «Огневидная» также не существует. Поэтому пред этой иконой возносятся обычные богородичные молитвы.

Чаще всего читают молитву, которая написана для иконы, именуемой «Боголюбская». Она, как и икона Божией Матери «Огневидная», по своему иконографическому типу восходит к иконе “Агиосоритисса” ― “Заступница и Помощница”, о которой упоминалось выше. Своё название она получила от имени благочестивого русского князя, который сподобился увидеть во сне Пресвятую Богородицу, держащую в правой руке свиток с прошениями, а левую простёршую к Иисусу Христу.

Благодать, изливаемая по вере

Существует немало сведений о том, что «Огневидная» икона Божьей Матери не оставляла без ответа молитвы, обращённые к ней с верой и смирением. Без этого невозможно получить помощь свыше. Вспоминая евангельские слова Иисуса Христа о том, что всё просимое мы получаем лишь по силе нашей веры, их, несомненно, можно отнести и к благодати, изливаемой через образ, именуемый икона Божией Матери «Огневидная». К ней обращаются за помощью при родах, а также молят о ниспослании исцеления при болезнях детей. Кроме этого, просят о скорейшем прекращении войн и спасении жизней православных воинов.

Неслучайно, что с военной тематикой связывается в нашей стране «Огневидная» икона Божией Матери. Значение её приобретает новый оттенок в связи с тем, что память иконы отмечается 23 февраля, когда наша страна празднует День защитника Отечества. От её почитателей порой приходится слышать слова о том, что на данной иконе отсутствует фигура младенца именно потому, что своими руками Пресвятая Богородица готова принять в объятия всех опалённых войной детей Христовых.

Выводы, основанные на изучении иконы

Изучая иконографические особенности этого образа и пытаясь реконструировать историю его появления, исследователи сталкиваются с любопытным фактом. Из дошедших до нас документов явствует, что его первоисточник, с которого делались все последующие списки, попал в русские земли в 845 году. Так как годом Крещения Руси принято считать 989 год, то, следовательно, икона появилась за полтора века до этого.

Подобный факт может свидетельствовать о том, что христианская вера проникла на Русь задолго до её официального принятия. Очевидно, это произошло в первые годы княжения династии Рюрика. Тем не менее своё распространение в списках и почитание икона Божией Матери «Огневидная» получила лишь в XVIII веке.

Икона Божией Матери «Огневидная»

Один из старинных списков чудотворной иконы Божией Матери «Огневидная» был выкуплен в антикварном магазине рабой Божьей Юлией и передан в дар нашей общине. Торжественная встреча иконы состоялась 19 октября 2014 года.

Относительно времени и места явления Огневидной иконы Богоматери никаких сказаний не сохранилось. Как в исторических документах, так и в преданиях о древней иконе, именуемой «Огневидная», сказано очень мало. В святцах изданных в 1815 г. в Почаеве, указывается 845 год как год ее явления. Божия Матерь на этой иконе изображается одна, без Младенца Иисуса. Самая примечательная особенность образа – цвет. Богоматерь изображается с ярко-алым ликом и в одеянии насыщенного красного цвета и это послужило поводом к наименованию сей иконы. Алый цвет символизирует кровь искупительной жертвы Агнца Божия – Господа Иисуса Христа, взошедшего на Крест ради человечества. Возможно, название этому образу с таинственным, возвышенно-богословским содержанием дали слова 5-й песни богородичного канона: «Огневидная колесница Слова, радуйся, Владычице, одушевленный Рай». Местонахождение первоисточника неизвестно, но списки с иконы были распространены по всей Святой Руси.

Полагают, что этот образ по типу восходит к образу Агиосоритисса – Заступница, Просительница, поэтому молитва перед ней защищает от любых бед. К этой иконе обращаются с просьбой об исцелении от любых заболеваний. А также с молитвой о прекращении войн и о сохранении жизни и здоровья военнослужащих.

День почитания этого образа – 23 февраля.

Не умолчим никогда, Богородице, силы Твоя глаголати недостойнии: аще бо Ты не бы предстояла молящи, кто бы нас избавил от толиких бед, кто же бы сохранил доныне свободны; не отступим, Владычице, от Тебе: Твоя бо рабы спасаеши присно от всяких лютых.

Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице, Ты нам помози, на Тебе надеемся, и Тобою хвалимся, Твои бо есмы раби, да не постыдимся.

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим образ Твой святый, имже точиши исцеления всем с верою притекающим.

Акафист Пресвятой Богородице

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице; но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

Ангел предстатель с небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся, и со безплотным гласом воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: Радуйся, Еюже рaдocть возсияет; радуйся, Еюже клятва изчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы; радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима. Радуйся, яко еси Царево седалище; радуйся, яко носиши Носящаго вся. Радуйся, Звездо, являющая Солнце; радуйся, утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, Еюже обновляется тварь; радуйся, Еюже покланяемся Творцу. Радуйся, Невесто Неневестная.

Видящи Святая Себе в чистоте, глаголет Гавриилу дерзостно: преславное твоего гласа неудобоприятельно души Моей является: безсеменнаго бо зачатия рождество како глаголеши, зовый: Аллилуиа.

Разум недоразумеваемый разумети Дева ищущи, возопи к служащему: из боку чисту, Сыну како есть родитися мощно, рцы Ми? К Нейже он рече со страхом, обаче зовый сице: Радуйся, совета неизреченнаго Таиннице; радуйся, молчания просящих веро. Радуйся, чудес Христовых начало; радуйся, велений Его главизно. Радуйся, лествице небесная, Еюже сниде Бог; радуйся, мосте, преводяй сущих от земли на небо. Радуйся, Ангелов многословущее чудо; радуйся, бесов многоплачевное поражение. Радуйся, Свет неизреченно родившая; радуйся, еже како, ни единаго же научившая. Радуйся, премудрых превосходящая разум; радуйся, верных озаряющая смыслы. Радуйся, Невесто Неневестная.

Сила Вышняго осени тогда к зачатию Браконеискусную, и благоплодная Тоя ложесна, яко село показа сладкое, всем хотящим жати спасение, всегда пети сице: Аллилуиа.

Имущи Богоприятную Дева утробу, востече ко Елисавети: младенец же оноя абие познав Сея целование, радовашеся, и играньми яко песньми вопияше к Богородице: Радуйся, отрасли неувядаемыя розго; радуйся, Плода безсмертнаго стяжание. Радуйся, Делателя делающая Человеколюбца; радуйся, Садителя жизни нашея рождшая. Радуйся, ниво, растящая гобзование щедрот; радуйся, трапезо, носящая обилие очищения. Радуйся, яко рай пищный процветаеши; радуйся, яко пристанище душам готовиши. Радуйся, приятное молитвы кадило; радуйся, всего мира очищение. Радуйся, Божие к смертным благоволение; радуйся, смертных к Богу дерзновение. Радуйся, Невесто Неневестная.

Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, целомудренный Иосиф смятеся, к Тебе зря небрачней, и бракоокрадованную помышляя, Непорочная; уведев же Твое зачатие от Духа Свята, рече: Аллилуиа.

Слышаша пастырие Ангелов поющих плотское Христово пришествие, и текше яко к Пастырю видят Сего яко агнца непорочна, во чреве Мариине упасшася, Юже поюще реша: Радуйся, Агнца и Пастыря Мати; радуйся, дворе словесных овец. Радуйся, невидимых врагов мучение; радуйся, райских дверей отверзение. Радуйся, яко небесная срадуются земным; радуйся, яко земная сликовствуют небесным. Радуйся, апостолов немолчная уста; радуйся, страстотерпцев непобедимая дерзосте. Радуйся, твердое веры утверждение; радуйся, светлое благодати познание. Радуйся, Еюже обнажися ад; радуйся, Еюже облекохомся славою. Радуйся, Невесто Неневестная.

Боготечную звезду узревше волсви, тоя последоваша зари, и яко светильник держаще ю, тою испытаху крепкаго Царя, и достигше Непостижимаго, возрадовашася, Ему вопиюще: Аллилуиа.

Видеша отроцы халдейстии на руку Девичу Создавшаго руками человеки, и Владыку разумевающе Его, аще и рабий прият зрак, потщашася дарми послужити Ему, и возопити Благословенней: Радуйся, Звезды незаходимыя Мати; радуйся, заре таинственнаго дне. Радуйся, прелести пещь угасившая; радуйся, Троицы таинники просвещающая. Радуйся, мучителя безчеловечнаго изметающая от начальства; радуйся, Господа Человеколюбца показавшая Христа. Радуйся, варварскаго избавляющая служения; радуйся, тимения изымающая дел. Радуйся, огня поклонение угасившая; радуйся, пламене страстей изменяющая. Радуйся, верных наставнице целомудрия; радуйся, всех родов веселие. Радуйся, Невесто Неневестная.

Проповедницы богоноснии, бывше волсви, возвратишася в Вавилон, скончавше Твое пророчество, и проповедавше Тя Христа всем, оставиша Ирода яко буесловна, не ведуща пети: Аллилуиа.

Возсиявый во Египте просвещение истины, отгнал еси лжи тьму: идоли бо его, Спасе, не терпяще Твоея крепости, падоша, сих же избавльшиися вопияху к Богородице: Радуйся, исправление человеков; радуйся, низпадение бесов. Радуйся, прелести державу поправшая; радуйся, идольскую лесть обличившая. Радуйся, море, потопившее фараона мысленнаго; радуйся, каменю, напоивший жаждущия жизни. Радуйся, огненный столпе, наставляяй сущия во тьме; радуйся, покрове миру, ширший облака. Радуйся, пище, манны приемнице; радуйся, сладости святыя служительнице. Радуйся, земле обетования; радуйся, из неяже течет мед и млеко. Радуйся, Невесто Неневестная.

Хотящу Симеону от нынешняго века преставитися прелестнаго, вдался еси яко младенец тому, но познался еси ему и Бог совершенный. Темже удивися Твоей неизреченней премудрости, зовый: Аллилуиа.

Новую показа тварь, явлься Зиждитель нам от Него бывшим, из безсеменныя прозяб утробы, и сохранив Ю, якоже бе, нетленну, да чудо видяще, воспоем Ю, вопиюще: Радуйся, цвете нетления; радуйся, венче воздержания. Радуйся, воскресения образ облистающая; радуйся, ангельское житие являющая. Радуйся, древо светлоплодовитое, от негоже питаются вернии; радуйся, древо благосеннолиственное, имже покрываются мнози. Радуйся, во чреве носящая Избавителя плененным; радуйся, рождшая Наставника заблудшим. Радуйся, Судии праведнаго умоление; радуйся, многих согрешений прощение. Радуйся, одеждо нагих дерзновения; радуйся, любы, всякое желание побеждающая. Радуйся, Невесто Неневестная.

Странное рождество видевше, устранимся мира, ум на небеса преложше: сего бо ради высокий Бог на земли явися смиренный человек, хотяй привлещи к высоте Тому вопиющия: Аллилуиа.

Весь бе в нижних и вышних никакоже отступи неописанное Слово: снизхождение бо Божественное, не прехождение же местное бысть, и рождество от Девы Богоприятныя, слышащия сия: Радуйся, Бога невместимаго вместилище; радуйся, честнаго таинства двери. Радуйся, неверных сумнительное слышание; радуйся, верных известная похвало. Радуйся, колеснице пресвятая Сущаго на Херувимех; радуйся, селение преславное Сущаго на Серафимех. Радуйся, противная в тожде собравшая; радуйся, девство и рождество сочетавшая. Радуйся, Еюже разрешися преступление; радуйся, Еюже отверзеся рай. Радуйся, ключу Царствия Христова; радуйся, надеждо благ вечных. Радуйся, Невесто Неневестная.

Всякое естество ангельское удивися великому Твоего вочеловечения делу; неприступнаго бо яко Бога, зряще всем приступнаго Человека, нам убо спребывающа, слышаща же от всех: Аллилуиа.

Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя видим о Тебе, Богородице, недоумевают бо глаголати, еже како и Дева пребываеши, и родити возмогла еси. Мы же, таинству дивящеся, верно вопием: Радуйся, премудрости Божия приятелище, радуйся, промышления Его сокровище. Радуйся, любомудрыя немудрыя являющая; радуйся, хитрословесныя безсловесныя обличающая. Радуйся, яко обуяша лютии взыскателе; радуйся, яко увядоша баснотворцы. Радуйся, афинейская плетения растерзающая; радуйся, рыбарския мрежи исполняющая. Радуйся, из глубины неведения извлачающая; радуйся, многи в разуме просвещающая. Радуйся, кораблю хотящих спастися; радуйся, пристанище житейских плаваний. Радуйся, Невесто Неневестная.

Спасти хотя мир, Иже всех Украситель, к сему самообетован прииде, и Пастырь сый, яко Бог, нас ради явися по нам человек: подобным бо подобное призвав, яко Бог слышит: Аллилуиа.

Стена еси девам, Богородице Дево, и всем к Тебе прибегающим: ибо небесе и земли Творец устрои Тя, Пречистая, вселься во утробе Твоей, и вся приглашати Тебе научи: Радуйся, столпе девства; радуйся, дверь спасения. Радуйся, начальнице мысленнаго наздания; радуйся, подательнице Божественныя благости. Радуйся, Ты бо обновила еси зачатыя студно; радуйся, Ты бо наказала еси окраденныя умом. Радуйся, тлителя смыслов упраждняющая; радуйся, Сеятеля чистоты рождшая. Радуйся, чертоже безсеменнаго уневещения; радуйся, верных Господеви сочетавшая. Радуйся, добрая младопитательнице девам; радуйся, невестокрасительнице душ святых. Радуйся, Невесто Неневестная.

Пение всякое побеждается, спростретися тщащееся ко множеству многих щедрот Твоих: равночисленныя бо песка песни аще приносим Ти, Царю Святый, ничтоже совершаем достойно, яже дал еси нам, Тебе вопиющим: Аллилуиа.

Светоприемную свещу, сущим во тьме явльшуюся, зрим Святую Деву, невещественный бо вжигающи огнь, наставляет к разуму Божественному вся, зарею ум просвещающая, званием же почитаемая, сими: Радуйся, луче умнаго Солнца; радуйся, светило незаходимаго Света. Радуйся, молние, души просвещающая; радуйся, яко гром враги устрашающая. Радуйся, яко многосветлое возсияваеши просвещение; радуйся, яко многотекущую источаеши реку. Радуйся, купели живописующая образ; радуйся, греховную отъемлющая скверну. Радуйся, бане, омывающая совесть; радуйся, чаше, черплющая рaдocть. Радуйся, обоняние Христова благоухания; радуйся, животе тайнаго веселия. Радуйся, Невесто Неневестная.

Благодать дати восхотев, долгов древних, всех долгов Решитель человеком, прииде Собою ко отшедшим Того благодати, и раздрав рукописание, слышит от всех сице: Аллилуиа.

Поюще Твое Рождество, хвалим Тя вси, яко одушевленный храм, Богородице: во Твоей бо вселився утробе содержай вся рукою Господь, освяти, прослави и научи вопити Тебе всех: Радуйся, селение Бога и Слова; радуйся, святая святых большая. Радуйся, ковчеже, позлащенный Духом; радуйся, сокровище живота неистощимое. Радуйся, честный венче людей благочестивых; радуйся, честная похвало иереев благоговейных. Радуйся, церкве непоколебимый столпе; радуйся, Царствия нерушимая стено. Радуйся, Еюже воздвижутся победы; радуйся, Еюже низпадают врази. Радуйся, тела моего врачевание; радуйся, души моея спасение. Радуйся, Невесто Неневестная.

О, Всепетая Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово! Нынешнее приемши приношение, от всякия избави напасти всех, и будущия изми муки, о Тебе вопиющих: Аллилуиа, aллилуиа, aллилуиа.

(Kондак читается трижды)

Ангел предстатель с небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся, и со безплотным гласом воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: Радуйся, Еюже рaдocть возсияет; радуйся, Еюже клятва изчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы; радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима. Радуйся, яко еси Царево седалище; радуйся, яко носиши Носящаго вся. Радуйся, Звездо, являющая Солнце; радуйся, утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, Еюже обновляется тварь; радуйся, Еюже покланяемся Творцу. Радуйся, Невесто Неневестная.

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице; но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

О, Пресвятая Госпоже Владычице Богородице, вышши еси всех Ангел и Архангел, и всея твари честнейши, помощнице еси обидимых, ненадеющихся надеяние, убогих заступнице, печальных утешение, алчущих кормительнице, нагих одеяние, больных исцеление, грешных спасение, христиан всех поможение и заступление. О, Всемилостивая Госпоже, Дево Богородице Владычице, милостию Твоею спаси и помилуй святейшия патриархи православныя, преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы и весь священнический и иноческий чин, и вся православныя христианы ризою Твоею честною защити; и умоли, Госпоже, из Тебе без семене воплотившагося Христа Бога нашего, да препояшет нас силою Своею свыше, на невидимыя и видимыя враги наша. О, Всемилостивая Госпоже Владычице Богородице! Воздвигни нас из глубины греховныя и избави нас от глада, губительства, от труса и потопа, от огня и меча, от нахождения иноплеменных и междоусобныя брани, и от напрасныя смерти, и от нападения вражия, и от тлетворных ветр, и от смертоносныя язвы, и от всякаго зла. Подаждь, Госпоже, мир и здравие рабом Твоим, всем православным христианом, и просвети им ум, и очи сердечнии, еже ко спасению; и сподоби ны, грешныя рабы Твоя, Царствия Сына Твоего, Христа Бога нашего; яко держава Его благословена и препрославлена, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

О, Пресвятая Дево Мати Господа, Царице Небесе и земли! Вонми многоболезненному воздыханию души нашея, призри с высоты святыя Твоея на нас, с верою и любовию покланяющихся пречистому образу Твоему. Се бо грехми погружаемии и скорбьми обуреваемии, взирая на Твой образ, яко живей Ти сущей с нами, приносим смиренныя моления наша. Не имамы бо ни иныя помощи, ни инаго предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о, Мати всех скорбящих и обремененных. Помози нам немощным, утоли скорбь нашу, настави на путь правый нас, заблуждающих, уврачуй и спаси безнадежных, даруй нам прочее время живота нашего в мире и тишине проводити, подаждь христианскую кончину, и на страшнем суде Сына Твоего явися нам милосердая Заступница, да всегда поем, величаем и славим Тя, яко благую Заступницу рода христианскаго, со всеми угодившими Богу. Аминь.

Новости Аскании православной

Неделя 28-я по Пятидесятнице

17 декабря в Неделю 28-ю по Пятидесятнице и день празднования памяти великомученицы Варвары Божественную литургию в Свято-Григорьевском храме совершил.

Наш настоятель на Святой Земле

По благословению митрополита Херсонского и Таврического Иоанна наш настоятель протоиерей Иоанн с 15 по 21 декабря будет пребывать на Святой Земле.

Очередная ночная Божественная литургия

В ночь с 12 на 13 декабря в день чествования иконы Божией Матери «Григориатская» очередную ночную Божественную литургию в приделе в приделе Царственных страстотерпцев храма «Спорительницы хлебов» совершил.

Встреча икон Божией Матери

10 декабря вечером у храма «Спорительницы хлебов» состоялась встреча.

Неделя 27 по Пятидесятнице

10 декабря в Неделю 27-ю по Пятидесятнице и празднования икон Божией Матери именуемых «Знамение» и «Знамение»(Курско-Коренная) Божественную литургию в приделе иконы Божией Матери «Мати Молебница» храма «Спорительницы хлебов» совершил.

Оценка 4.5 проголосовавших: 149
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here